Gå til innhold
Fiskersiden

Recommended Posts

Heisann!

Noen som kan gi et definitivt svar på om dette er paddetorsk eller noe annet? Tenkte paddetorsk når jeg fikk den i krepseteina, og heiv den fort ut igjen, derav dårlig bilde. Men synes den hadde betydelig mindre munn, var lysere (spesielt buken) og mye feitere i magen enn to andre paddetorsk fanget noen hundre meter bortenfor på stang. Sikkert naturlig variasjon, men ligner ikke på andre paddetorsk som har havnet i min båt.

Snapchat-450537719.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syntes også det. Bortsett fra at det ikke er noe særlig mønster... Egentlig ser det mest ut som en krysning av ålekvabbe og paddetorsk:huh: Minibrosme aner jeg ikke hvordan ser ut, men var bare 25 meter, så det er neppe riktig art. Men så er også jeg amatør på artsbestemmelse:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice! Hadde på følelsen at det var noe utenfor mitt kunnskapsområde:D

Krepseteinene lå faktisk på 25m dyp bare, ettersom vi fikk 3 kreps i en fisketeine der. Får hvitting på kroken, annen fisk i krepseteinene og kreps i fisketeina, og de ligger 25 meter fra hverandre:blink: Ikke etter planen, men gøy er det med mange arter i alle fall! På myk bunn mellom et skjær og en grunne på 13m, med mye strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.