Gå til innhold
Fiskersiden

Øst-europeere satt garn på tvers av nitelva ved lillestrøm!


Rælingspoden
 Share

Recommended Posts

Syklet over lillestrøm brua da jeg så to stk som sto i hver sin ende og la garn på tvers av nitelva!

Tenkte å ringe politiet, men tlf var selvfølgelig tom for strøm. Jeg ropte ut og sa stop og den andre vandret bare videre under brua. jeg slang meg på sykkelen å ropte og fikk stoppet han ene og ba han ta meg med til der hvor han andre var. Jeg var ikke fornøyd, jeg passet på sånn at hele garnet ble tatt opp. jeg liker ikke tanken på at dette sannsyneligvis skjer andre steder. Leira for eksempel midt i gjørsvandringa, utrolig sårbart om det blir lagt et garn på tvers av nedre deler av leira... Det hele endte med at jeg ga dem en solid leksjon i hvordan fiskeregler vi har her på berget da de trodde at det var lov å sette garn over alt i Norge...

Endret av Rælingspoden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok en del Nordmenn som også skulle hatt seg en leksjon. Har fjernet garn på tvers av sjøørretelver et par ganger som jeg vet er bønder i nærheten som har satt.

 

Så vidt jeg har fått med meg har ikke utlendinger lov til å sette garn i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, BAN skrev:

Er nok en del Nordmenn som også skulle hatt seg en leksjon. Har fjernet garn på tvers av sjøørretelver et par ganger som jeg vet er bønder i nærheten som har satt.

 

Så vidt jeg har fått med meg har ikke utlendinger lov til å sette garn i det hele tatt.

jess, setter ingen i en bås her, men i dette tilfelle var det utenlandske som satt garnet da jeg spurte om hvor dem kom fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quote

Så vidt jeg har fått med meg har ikke utlendinger lov til å sette garn i det hele tatt.

Dette forbudet gjelder i saltvann, der har ikke utenlandske statsborgere lov å bruke garn.

I ferskvann er dette grunneierens rett, og han kan tillate hvem som helst å sette garn eller annen faststående redskap. Unntatt her er som du nevner, anadrome vassdrag inkl vann i vassdraget der anadrom fisk vandrer gjennom. Der er ikke garn eller andre stengsler tillatt, med noen få unntak i elver med kulturhistoriske retter (bl a numedalslågen, der jeg skal fiske om ca tre ukers tid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 9 months later...
Den 16.5.2020 at 22.55, Rælingspoden skrev:

Syklet over lillestrøm brua da jeg så to stk som sto i hver sin ende og la garn på tvers av nitelva!

Tenkte å ringe politiet, men tlf var selvfølgelig tom for strøm. Jeg ropte ut og sa stop og den andre vandret bare videre under brua. jeg slang meg på sykkelen å ropte og fikk stoppet han ene og ba han ta meg med til der hvor han andre var. Jeg var ikke fornøyd, jeg passet på sånn at hele garnet ble tatt opp. jeg liker ikke tanken på at dette sannsyneligvis skjer andre steder. Leira for eksempel midt i gjørsvandringa, utrolig sårbart om det blir lagt et garn på tvers av nedre deler av leira... Det hele endte med at jeg ga dem en solid leksjon i hvordan fiskeregler vi har her på berget da de trodde at det var lov å sette garn over alt i Norge...

Politiet hadde nok ikke brydd seg om det.. Tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.