Sign in to follow this  
HotShot

Tanker om ny ørretstang

Recommended Posts

Tanken om ei ny slukstang til ørret har for alvor meldt seg nå. Har i dag en beastmaster 9" 7-21g, med daiwa ninja 3000. Stanga er en drøm med litt tyngre sluker, men synes den mangler noe med lette skjesluker. Kunne tenkt meg nøyaktig maken i 3-14g eller så, men det finner jeg ikke noe sted? Tror ikke jeg vil gå ned på lengde, og vil definitivt ikke ned i kvalitet. Ser fenwick wild wing har noen modeller som passer på papiret, hvordan er disse? Evt andre forslag mottas med takk. Skal kompletteres med matchende snelle, så gjerne en pakke. 

Hei

Jeg bruker en Shimano BeastMaster bx s.t.c 180/210 - 3-14 gr med en Shimano Sedona 1000 FI med 0.10 fireline og anbefaler det lett videre.  

Fantastisk å kaste med og deilig å få fisk på.

Veldig greit at man kan velge om den skal være 180 cm eller 210 cm da jeg fisker endel fra kano.

Den er 5 delt, lett å pakke med seg og kommer med tube. 

Anbefales.

46 minutter siden, Aurejeger skrev:

Hei

Jeg bruker en Shimano BeastMaster bx s.t.c 180/210 - 3-14 gr med en Shimano Sedona 1000 FI med 0.10 fireline og anbefaler det lett videre.  

Høres ikke dum ut den, men skeptisk til den korte lengden? 

13 minutter siden, HotShot skrev:

Høres ikke dum ut den, men skeptisk til den korte lengden? 

Det var jeg også frem til jeg fikk prøve den. Min høyst subjektive mening er at 210 cm holder så lenge stanga har den ryggen den har og har den snerten den har. Jeg bruker mest sluker og spinnere fra 4-12 gr og kaster både langt og presist med den. 

Og for ikke å glemme at den er veldig følsom og deilig. Jeg kjenner på stanga om en 7 gr Toby eller Aura flake sluk går som den skal.

Beastmaster i to kastevektsklasser her. 3-14g og 7-21g.

3-14g-en har sørget for mye fin innlandsfisk.

Tidligere innkjøpte stenger fra tider med mindre kunnskap og mangel på impulskontroll er blitt utlånsstenger til kompiser og kollegaer som er med på tur en gang i blant. " Denne har du råd til å knekke". Straks jeg hører at sena ryker på bunnapp tikker det inn vipps-forespørsel samme sekund.

Ønsker, i likhet med trådstarter, litt feedback på Fenwick Wild Wings da kjæresten min har veldig lyst på den - og den vurderes kjøpt her i huset.

Stc stengene frister stadig mer.. hvordan oppleves de kontra speedmaster? Og hviljen lengde anbefales?