Gå til innhold
Fiskersiden

Nevlunghavn


TT
 Share

Recommended Posts

Da ble det brått og plutselig slik at jeg skal tilbringe langhelgen på en hytte i Nevlunghavn. Uansett hvor familien dra på utflukter, så drar jeg typisk med meg et arsenal av fiskestenger, og jo mer ukjent jeg er med forholdene, ho flere stenger blir typisk med. Jeg tar også med jolla mi nedover, men den er av den enkle typen, så 10'gradern er rimelig uaktuell …. Jeg tenkte i alle fall å forsøke å meite litt i sjøen, enten fra land eller båt, for å se om vi kan få noe artig. Jeg har jo en sovende konto på artsfiske.com, som kunne trenge litt påfyll.

Er det noen som har noen tips, så tas det imot med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cannonbang skrev:

Hei

Piggvar, slettvar og skrubbe kan være mulig inne på sandgrunna i omrebukta nå. Fjesing og knurr også. Litt lenger ut så er det lyr og kanskje sei også. Jeg fikk endel lyr inntil bratte bergvegger i fjor rundt i dette området

Skrubbe har jeg fått masse av, men en var hadde vært stas! Jeg har noe agnsild liggende, som blir med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

har ikke fått de sjøl, men har sjekka noen tidligere tråder fra området. Og snakket med folk som har fått, bl a et par fridykkere nede ved småbåthavna i omrebukta. Regner med at det er på den sida dere skal. Fisker en og annen gang nede ved havna der, jeg bor ikke så langt unna Bor i Tveidalen mellom helgeroa og langangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer det. Denne kanten starter inne i langesundsbukta og går utover på begge sider. Du når den fint med båten din fra nevlunghavn, spesiet fra Finnebåene og østover langs kanten der. Du kan også gå til Tvistein og fiske litt sør øst for den. Der er du utenfor grunnlinja, og det er lov å fiske torsk der. Ikke at det er så mye av den der keller for den del.

På sørsida av fugløya helt inntil bergveggen fikk jeg endel fin lyr i fjor, 2-3 kg fisker. Nå kan det være sei der også, vannet er ikke for varmt for den enda.

Er dette en engangstur, eller er det noe dere kommer til å gjenta utover sommeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, cannonbang skrev:

I tilfelle du ikke er klar over det, det er båtrampe nede i helgeoa som er gratis å bruke.

Omrebukta, betalind for båtrampe men gratis parkering, helgeroa, gratis rampe men betaling for å parkere

Takk for gode tips! Jeg sjekket ut rampen ved Omre nå i dag. Den ser fin ut. 
Om vi kommer tilbake hit vet jeg ikke. Vi låner hytta av en kollega av kona. Vi har KO egentlig hytte i Sverige, men den er «no go» nå.

Tidlig lørdag morgen skal jeg i alle fall ut å prøve meg. Jeg glemte selvsagt agnet i frysen hjemme, så må handle nytt. I skrivende stund står jeg å kaster litt ved naturreservatet ved Mølen. Planen var sjøørret, men sjøen vil det foreløpig annerledes. Moro med liv uansett. 

DEEC8135-6EBF-449B-8475-BE098796E1C4.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.