Gå til innhold
Fiskersiden

Oterfiske i Søndre Heggelivann og hvor ble det av fisken?


tyskidiot
 Share

Recommended Posts

Jeg sliter i år mer enn før da jeg prøvde fiske i marka noen år tilbake. Det er ikke fisk. Det er ikke napp. Ikke fra overflaten ned, ikke fra bunnen opp, ikke med aktivt fiske heller, ikke med flue, ikke med meitemark, ikke med spinner, heller ikke med wobbler eller jigg. Det er dødt.

I min frustrasjon tok jeg turen opp til Søndre Heggelivann i dag, omtalt som det beste vannet for ørretfiske i marka. Det var like dødt som alle andre vann, kun krøkle og minifisk, akkurat som overalt.

Mens jeg satt der kjørte en båt opp og ned med folk som drev med oterfiske. Trodde det var forbudt å drive med i disse vannene. Er det lov for enkelte?

Lurer veldig på om det er noe mening med å fiske i marka i det hele tatt nå for tiden. Finnes det virkelig fortsatt vann med passe ørret? Søndre Heggelivann er vel da også nå på lista med vann det er fullstendig meningsløst å oppsøke. Er det virkelig blitt slik at miniabbor er alt man kan få uansett?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg har hatt flaks, men jeg har opplevd mer kontakt med fisk i år en tidligere år. Har primært vært i Østmarka (pleier vanligvis å trave Nordmarka) og opplevd ganske greit fiske.

Med Losby Gods som utgangspunkt har du tilgang til en god del Fine vann.
 

Om du skal fiske fra land har Halssjøen og drettvannet vært de klare favorittene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.