Gå til innhold
Fiskersiden

Adkomst til vann i Østmarka


Skibsted
 Share

Recommended Posts

ikke så mange steder i Østmarka der allmennheten kan kjøre helt frem, ihvertfall hvis man skal ordentlig inn i marka. Men det er et godt nett av stier og skogsbilveier. Sykkel eller å ta beina fatt er de fleste steder alternativene. Ved Nøklevannet for eksempel er parkeringen snaue 500 meter unna. Men det går skogsbilvei rundt hele vannet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei piscator, takk for svar.

Ser på vann som Langen, Mjær, Lyseren, Bindingsvannet i Enebakk som det går an å kjøre til. Noe erfaringer med fisket der?

Ser på maps og det ser ut som det går an å kjørehelt inn til Rausjøgrenda i marka der det ligger en del vann.

Sjeldent jeg har tid til hele dagsture, søker da fiskeplasser med lett adkomst til par timers fiske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi besøkte et nytt vann i helgen. Svartoren rett før Bysetermåsan. Dammen på det litt pussige, langsmale vannet, er vel 50 meter fra parkeringen. Vannet har ørret og abbor. Men det er på ingen måte et sted du får være alene! Vi dro dit for å telte og padle kano med barn. Skulle jeg besøkt det alene for å fiske, tror jeg bare harving i mørke høsttimer hadde vært aktuelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, piscator said:

og btw, det er påvist krepsepest i Mossevassdraget (Mjær, Våg og Langen). Må aldri flytte kano/båt fra disse vannene og til Lyseren, uten grundig desinfeksjon først.

Har hverken båt eller kano nå desverre men greit å vite. Vil bare finne noen hyggelige plasser og slappe av i naturen og forhåpentlig få litt fisk med hjem :camp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, TT said:

Vi besøkte et nytt vann i helgen. Svartoren rett før Bysetermåsan. Dammen på det litt pussige, langsmale vannet, er vel 50 meter fra parkeringen. Vannet har ørret og abbor. Men det er på ingen måte et sted du får være alene! Vi dro dit for å telte og padle kano med barn. Skulle jeg besøkt det alene for å fiske, tror jeg bare harving i mørke høsttimer hadde vært aktuelt. 

Hei TT

Takk for svar.

 

Skal prøve meg på noen vann i marka snart. Skal rapportere tilbake her hva jeg finner frem til :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.