Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskeplasser Hvaler som er lett å komme seg til?


Rystad
 Share

Recommended Posts

Hei! Er det noen som vet om noen fine fiskesteder (fra land) som det er nokså lett å komme seg til på Hvaler? Jeg har leddgikt og er litt plaget av det for tilfellet så det å hoppe og krype rundt veldig mye er ikke akkurat nummer 1 på listen min, men å måtte gå og klarte littegrann er ikke noe stort problem. 

Tar veldig gjerne imot tips og triks for å fiske altså! Hørt det er sjø ørreten som er den store tingen og er noe av det mest spennende å fiske der borte! 

Er en person som har veldig lyst til å komme inn i fisking!

 

Tusen takk, 

Robin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.6.2020 at 20.54, cannonbang skrev:

Hei

Lite tips ang sjøørret

Sjekk ut badestrendene. Der er det ofte greit med bilvei og parkering i nærheten, og badestrender er som regel gode sjøørretplasser også

Takker så mye!

Vi dro til Guttomsvauen og fiska! Var kjempe fint og rolig der borte, selv om vi bare fikk 1 makrell men var ganske så vanskelig for meg å komme meg rundt på fjellet der.. Så vi får se etter en annen plass neste gang! Når du sa det med strendene så så vi jo også storesand som en potensiell plass.

Men kjenner ikke sjø ørreten så godt så var ikke helt forberedt med utstyr og plasser for å finne dem.. Men gir meg ikke, og skal nok ut om ikke så lenge igjen!

Igjen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

sånn helt grunnleggende så er strender gode sjøørretplasser når folk ikke bader der.

Grunnen er at når vannet er varmt nok til bading, så er det for varmt for ørreten. Når det er for kaldt for badefolket, så er det perfekt for den.

Dette gir en fin vekselbruk av strendene. Men ikke gi opp fordi du ikke får noe første gangen. Den kan være der, men er ikke på matsøk, da er det ganske håpløst. Litt ruskete vær er som regel det beste, i det minste overskyet

Lett utstyr, sluker 10-15 g, gjerne sldelignende som toby og møresilda i sølv/blått eller sølv/grønt

Ikke gi opp, før ellert siden så sitter den.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.