Gå til innhold
Fiskersiden

Mini teamtreff i Oslofjorden 11.06.20


erik
 Share

Recommended Posts

Fin artikkel - selv med sel-somme ordspill ....

Jeg må virkelig ta meg sammen og «skaffe» en havabbor snart. Det begynner å bli litt flaut å ikke ha den på lista, etter mer enn 30 år med fisking i Oslofjorden (ikke alle årene med samme intensitet, dog).

Men neste uke skal jeg dagpendle fra Nesodden, og da tar jeg med meg jolla. Da får det bli hard-core havabbor-jakt i kveldstimene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får stadig meldinger om HA i fjorden nå, fellesnevneren er at de tar til dels veldig sent på kvelden men det er en og annen slenger på dagtid også. En annen fellesnevner er båtfiske, som jeg tipper igjen er en konsekvens av den store aktiviteten i fjorden om dagen. Jeg har 30 års fartstid i fjorden men har aldri sett flere fritidsbåter ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status: første kveldsøkt resultatløs. Men det lå en sel på skjæret jeg skulle fiske ved, da jeg kom. Selen smatt ut i vannet, og sirklet fornærmet rundt båten mens jeg fisket. Forsøkte noen andre plasser, men uten hell. Men det er fire kvelder igjen av uka, og været er upåklagelig. I går var det så stille på vannet at jeg skrudde av motoren mens jeg kastet langs land. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, da ser det ut til at den plassen kan strykes fra listen for i år (igjen).

Jeg har på to-do listen å teste endel av grunnene som ikke stikker over vann, har forsåvidt kommet i gang også. Der er det sjelden sel og noen av de må holde HA. Er bare så inne i hampen mange å teste og så kort tid å teste ut på når "høytiden" bare er et par timer hver kveld og hver morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.