Hvor kan man få bekkerøye i Oslo?

Recommended Posts

Hei der

Dro flere ganger før til hovinbekken (bekkedalen) for å fiske bekkerøye, men sist gang jeg var der var all bekkerøyen borte og jeg så ikke tegn til liv.

Vil gjerne fiske denne fisken igjen, så lurer derfor på om noen vet om andre vann/elver/bekker som inneholder denne fisken i området rundt Oslo.

Lasse

Det skal da svømme bekkerøye i bekken som renner fra Lutvann til Nøklevann. Jeg har verken vært eller fisket der, men mener å ha lest dette før--flere ganger.

• 2 weeks later...

Har fått bekkerøye i denne bekken på Risløkka når jeg var drittunge. ca. 25 år siden. Vet ikke hva bekken heter engang. Vi brukte humler  vi knærta og satt de på markkrok. Kan nesten huske at vi brukte hyssing istedet for fiskesnøre, er ikke helt sikker på det da. Vet ikke om det er noe der nå, men sikkert verdt en titt.

bekkerøye.png

Den 13.6.2020 at 13.36, Lasse20 skrev:

Hei der

Dro flere ganger før til hovinbekken (bekkedalen) for å fiske bekkerøye, men sist gang jeg var der var all bekkerøyen borte og jeg så ikke tegn til liv.

Vil gjerne fiske denne fisken igjen, så lurer derfor på om noen vet om andre vann/elver/bekker som inneholder denne fisken i området rundt Oslo.

Lasse

Hei

Hvis du kontakter skrekkjager her på forumet kan han sikkert hjelpe deg.

• 3 months later...