Gå til innhold
Fiskersiden

Flyndre rundt Bergen området


Bratten
 Share

Recommended Posts

Hei 

Jeg har vært i det siste på jakt etter flyndre. Jeg leste dette forumet og så at Os og Arna var to gode muligheter for å fange flyndre. 

Dette er bare den andre prøven i dag men det var skuffende. 

På Os fikk jeg en stor lyr i stedet .. da var det bra nok.

Prøvd i dag på Arna, rundt stranden. Jeg trodde det var ganske overfladisk og kanskje at sandbunnen slutter ikke så langt fra land. 

Jeg har 3 krok (som er ikke så store)  med rå reker på. Av og til pleier jeg å bringe tilbake for å "teste" områder på bunnen. 

Kan dere anbefale meg med én eller to spotter hvor det er kjent at du kan få flyndre?  Slik at jeg kunne øke min teknikk uten å tenke på at det kanskje er ikke fisk i vannet her !

 

Gjerne får anbefalingene deres !

 

Ha en riktig god dag

 

Bratten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei! Flyndre er attraktivt, så det er kanskje ikke så mange som har lyst til å dele godplassene sine? Skal ikke påstå at jeg har noen godplass selv heller. Men har fått sandflyndre, småkveite (under minstemål, dessverre) og lomre på Ormhilleren. Men du kan forvente å dra opp temmelig mange sypiker og krabber mellom hver flating, er jeg redd ...

De jeg har fått, har bitt på alt fra krok 6 til 3/0. Vanligvis med makrell og ev. Yum rekespray på. Og en stor dose tålmodighet og intens karpe- eller surfstang-stirring ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Ozzie skrev:

Har hørt at denne plassen er bra for Flyndre ifølge lokal kjente.  Har hatt 'hytte' i nærheten, men ikke prøvd selv. Lukka te.

Kult! Det må jo testes en gang. Alltid gøy å utforske nye steder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.