Gå til innhold
Fiskersiden

Kjøpt meg båt!


Stianan
 Share

Recommended Posts

Hei, 

Jeg har fisket i hele mitt liv. Først i elver så kystmeite. Nå har jeg investert i en 17 fot aluminumsbåt for å komme meg ut på sjøen:-) 

Kommer til å sette ut båten på Børsa eller Trondheim. Kjenner ikke fjorden i det hele tatt, så alle tips og triks mottas med ekstrem stor takk!

Lever ut drømmen:-)

Stian 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjent i området, men mulighetene er STORE i Trondheimsfjorden.

Skal du ha brosme/lange er det lurt å oppsøke bratte skrenter, hvor du da fisker i enden av bakken. Her samles det mye mat, som også tiltrekker større fisk. Fet fisk som makrell eller sild er bra som agn.

Hvis du vil ha torsk/lyr/sei bør en oppsøke grunner. Lyren finner man som regel i utkanten av grunner, hvor det går bratt ned til dypere vann. Her gjelder det å fiske med pilk og en/to opphengere i form av jigg eller gummimakk.

Flyndreartene finner du på sandbunn på alt fra 15-60 meter. Her gjelder det å fiske med takkel som er egnet for flyndre. Det vil si litt diverse perler og små kroker. Makrell, reke og GULP er gode agn.

https://kart.gulesider.no/ er et veldig godt sjøkart hvor du lett kan se dybde og bunnforhold :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Du har mye å ta av i trondheimsfjorden, det er vel norges mest fiskerike fjord sør for lofoten.

Jeg har ikke fiska så mye fra båt der, men noe har det vært. Et omr som burde være interessant er fra Rye til Flakk på byneset. De er det et platå som går et stykke ut, og strømmen som slår inn når sjøen flør treffer akkurat i dette området. Det er et kjent strekk for laksedorging, men det er også gode muligheter for annet, som torsk, hyse, hvitting, sei osv.

Steinbit er det også i fjorden, selv om det er mindre nå enn før etter det jeg har hørt. (jeg har tatt min del av de på dykking)

Flyndre er det rikelig av, mye skrubbe, men ser du på de riktige plassene så er det også bra med rødspette. Nå utover sensommeren og tidlig høst så klarner vannet litt, og da er det mulig å se de på 5-6-7 m dyp. en krok med en rekebit foran nesa på de da, så er de lett å be

Storsand-midtsand er de plassene jeg har tatt mest av de,spesielt utenfor militærleiren på midtsand.

Men fisken er ofte spredd, du må fiske bevegelig, og la båten drive. Trondheimsfjorden har lite skaller og grunner som fisken samles ved

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.