Gå til innhold
Fiskersiden

Oppsett for slukfiske


Kystfisker
 Share

Recommended Posts

Jeg er ganske glad i å fiske, men jeg er ingen ekspert, og det er en jungel av ting å velge mellom av utstyr.

Jeg lurer kort og godt på om det er noen som kan anbefale en stang, sene og snelle som det vil være mulig å kaste langt med så lenge brukeren gjør det han skal, og som egner seg for slukfiske fra land etter de mer "normale" fiskeslagene langs kysten?

Fisket jeg tenker å bedrive er slukfiske fra land etter torsk, sei, lyr og kanskje makrell. Alt annet er bonus. Slukvekt bør vell ligge på rundt 25 - 40 gram, jeg vet ikke hva som er optimalt. Håper dere vet, og kan komme med råd ☺️

Prismessig ønsker jeg å sette et tak på rundt kr 1.500 for alt. I hvert fall for stang og snelle. Snøre er "forbruksvare" og kan eventuelt tas utenom. Jeg er derimot åpen for forslag så lenge det ikke avviker med en hel del. Jeg synes også det er et pluss hvis det er mulig å skaffe det på f.eks. XXL eller andre kjeder så jeg slipper å bestille fra nett og må vente osv. Jeg er derimot åpen for alle forslag dersom du først har et tips.

Så, er det realistisk å finne noe brukbart innenfor mine parameter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er tilgjengelig hvor kommer jo litt an på hvor i landet man befinner seg, men liker selv både Okuma og Shimano når det gjelder snelle så vel som stang. Abu sine stenger pleier å være ganske bra de også. Bruker nesten alltid Sufix mono snøre, enkelt og greit synes jeg da. 9 fot er jo en fin lengde på stanga, og om du kan kaste 40 grams sluk så blir det bra selv med litt motvind. Bruk mest peng på snella, stanga ryker med i bildøra før eller senere... 

Endret av Fiskepadde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.