Gå til innhold
Fiskersiden

Ny erstatterstang


Ole Morten Skogen
 Share

Recommended Posts

Hei,

Vurdere nå å bytte ut min fiskestang, da den ene ringen har falt ut.

Type: Tica Discovery 9 10-40g

Snelle: TIca GC4059

Dette ble kjøpt for 10 års siden (minst), så jeg er usikker på hvor bra dette her egentlig er.

Bør jeg kjøpe nytt sett, eller holder det med kun ny stang?

Jeg er ikke en ivrig fisker, denne stanger er vel brukt kun en håndfull ganger. Men nå har jeg fått barn i hus, og da er det på tide å begynne å kaste.

Det vil for det meste være å kaste fra land, men også fra båt (skulle sjansen by seg)

Noen som har noe tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på utstyret, og utifra det så regner jeg jo med at det også er ganske slitt i tillegg til at det er gammelt. En MÅ jo ikke kjøpe nytt, men hvis en kjøper nytt så vil en jo få en bedre opplevelse - det vil være mye kjekkere og lettere å kjøre fisk med bra utstyr. Personlig ville jeg ha kjøpt nytt :) (jeg er jo kanskje litt over snittet interressert i fisking også da :P)

Jeg skal komme med et ganske rimelig sett hvor du får EKSTREMT MYE for pengene:

Snelle: https://www.skittfiske.no/daiwa/210228/daiwa-black-gold-spinning-lav-vekt-og-myk-innsveivning

Stang: https://www.skittfiske.no/penn/197917/penn-squadron-ii-sw-10-20-60g?ChangedVariant=1&TypeChanged=2

Dette settet har en drøøøy verdi for pengene. En kan like godt bruke det her fra land som fra båt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.