Gå til innhold
Fiskersiden

Ny teleskopstang og snelle til nybegynner


Tmz
 Share

Recommended Posts

Hei

jeg har nettopp startet og fiske og er derfor ikke veldig erfaren. Jeg fisket litt når jeg var liten, men det begynner å bli noen år siden. Nå har interessen tatt seg opp og jeg kjøpte en berckley pulse 3-15gram med enokuma JAW FD 30 snelle  til å starte med.

Jeg bor i nærheten av nitelva og øyern og det er i området her jeg kommer til å fiske mest. Men det kommer også til å bli noen turer på fjellet osv.

Jeg kunne tenkt meg en teleskopstang for å enkelt få med meg stanga i sekken uten å måtte bruke tid på montering osv hvis jeg bare skal fiske et par timer f.eks. Samtidig vil jeg ikke kjøpe en stang som gjør akkurat det samme som den andre stanga jeg nettopp har kjøpt gjør. Jeg vet mange er imot teleskop stenger, men jeg vil ha noe enkelt som sagt ved siden av stanga jeg allerede har. Tenkte i prisklassen 500-1000 kroner pluss en snelle til det samme.

Noen litt mer erfarne som kan hjelpe meg litt i valg av utstyr? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare en liten Nordsjø teleskopstang (med snelle) som kosta 180kr på tilbud for noen år siden. Har brukt den i sjø og ferskvann. Tror det er en 5-20 gram men ligger på den bløte siden. Snella synger på siste verset men stanga fungerer fremdeles bra og har tatt en del fisk på den. Spørsmålet blir vel egentlig om du skal ha deg en 12 fots eller en 6 fots stang for å sette det på spissen. Skitt fiske har jo et ganske greit utvalg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.