Gå til innhold
Fiskersiden

Daiwa vs Shimano snelle størelse


Kazim
 Share

Recommended Posts

Hei,

Jeg planlegger å kjøpe en Shimano stratic 2500 snelle samt en Daiwa Certate 4000 snelle. Er dette nok til både ferskvann og sjøfiske fra land/båt?

Fiskestengene jeg har er som følge;

- Shimano STC Spinning 8'-9' 3-14 g

- Berkley Twilight 9,6' 8-32 g

- Kinetic 9,6' 7-50 g

Spørsmålet mitt er, bør jeg velge annen størelse på snellene når jeg ønsker å investere i bare to sneller eller er 2500 og 4000 nok?

Også lurer jeg på om de stengene jeg har er bra nok, eller bør jeg kjøpe en stang til for å kunne fiske med de snellene jeg skal kjøpe?

Ser frem til å høre fra dere :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Kazim skrev:

Hei,

Jeg planlegger å kjøpe en Shimano stratic 2500 snelle samt en Daiwa Certate 4000 snelle. Er dette nok til både ferskvann og sjøfiske fra land/båt?

Fiskestengene jeg har er som følge;

- Shimano STC Spinning 8'-9' 3-14 g

- Berkley Twilight 9,6' 8-32 g

- Kinetic 9,6' 7-50 g

Spørsmålet mitt er, bør jeg velge annen størelse på snellene når jeg ønsker å investere i bare to sneller eller er 2500 og 4000 nok?

Også lurer jeg på om de stengene jeg har er bra nok, eller bør jeg kjøpe en stang til for å kunne fiske med de snellene jeg skal kjøpe?

Ser frem til å høre fra dere :)

 

Jeg bruker på en Shimano Sedona 1000 fi på en Shimano BeastMaster S.T.C bx 9" 3-15 gr. og synes det er en perfekt størrelse.

Endret av Aurejeger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også en okuma ceymar xt cxt 10 på samme stanga og det fungerer også perfekt. Glimrende til ørretfiske etter ørret på 100-1000 gr. Okuma ceymar xt cxt 10 tilsvarer ikke størrelse 1000 i Shimano klassen men er vesentlig mindre. Tilsvarer muligens str 500 i Shimano klassen. Så det er litt forskjell på størrelsene mellom Shimano og Okuma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.