Gå til innhold
Fiskersiden

Navionics sjøkart


TT
 Share

Recommended Posts

1 time siden, TT skrev:

Jeg fikk tak i en brukt kartbrikke, «Gold XL 9 hele Norge», men sliter med å få det til å funke.

Den viser riktig område, men med svært dårlig detaljrikdom. Er den kaputt, eller gjør jeg noe feil?

337D0B86-8886-4435-BCC1-A87BB4BF01F4.thumb.jpeg.b44140a4e17453cf1b1f30f901092b13.jpeg9423E22C-62FF-4E16-B8DD-B75BD4C978CF.thumb.jpeg.a9881771ae3b5caa3505edac9ae86c04.jpeg

Ser ut som du bruker det interne kartet , velg Navionics kartet fra kart menyen 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et Navionics-valg i menyen uansett om brikken leses eller ei, dette dekker kun Indre Oslofjord og ligger i internminnet. På det øverste bildet ser jeg noen dybdelinjer. Hvis du er et sted hvor bakgrunnskartet ikke dekker, ville du ikke sett de.

Jeg mistenker rett og slett at dette er en gammel brikke som ikke holder samme nivå som de nye. På brikken står det lagringskapasitet, sjekk den. Om den er mindre enn 8GB tipper jeg brikken er såpass gammel at det du ser er slik brikkene var den gangen.

 

Endret av erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøsten er at den gamle brikken gir deg 50% rabatt på ny, så lenge tidligere eier ikke allerede har benyttet seg den muligheten.

Det har skjedd mye her på de 80-10 årene det er siden den brikken ble programmert. Sjekk selv på Navionics sin chartviewer, zoom inn der du vil kikke:

https://webapp.navionics.com/?lang=it#boating@8&key={{hlJqez_A

 

Det du ser der, er slik det ser ut på en oppdatert brikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.