Gå til innhold
Fiskersiden

Lutvann, kan disse wobblerene virke


Afre
 Share

Recommended Posts

En kamarat og jeg skal på en liten overnattingstur til Lutvann fra Lørdag til søndag. Vi kommer til å a packraft ut til den midterste øya. Det er varslet fint vær til helgen så dette blir like mye å nyte en av de siste sommerkveldene med god mat/drikke, som å fiske. La humle suse med andre ord. Lutvann er jo i hovedsak et røyevann, og det jeg lurer på er om disse wobblerene kan funke etter røye. Har ingen erfaring når det gjelder røyefiske om sommeren.  Kommer til å ta med mark også så det er sagt

IMG_20200805_085618.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine valg i prioritert rekkefølge:

wobbler.thumb.jpg.a6547bd2d0d9efc51106e8ab5a29e523.jpg

Hvis målet er å dorge fra ting som går sakte (slik som din packraft eller en kano) så vil jeg sterkt anbefale å prøve seg litt frem med å ta bort de originale korkene og bruke lenke eller wire for å få bedre (mer markant) gange på woblere i lav hastighet. Her ser du et eksempel:

blogger-image--1154773800.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fauxdinand skrev:

Litt off topic, men å få teltplass på øya i seg selv når det er fint vær i helga kan være den største utfordringen. Dra tidlig. Har kun vært innom øya for å koke kaffe på en ukedag, for et par uker siden og da var det omtrent kø-system for å bruke den.

Takk for tipset

22 minutter siden, erik skrev:

Mine valg i prioritert rekkefølge:

wobbler.thumb.jpg.a6547bd2d0d9efc51106e8ab5a29e523.jpg

Hvis målet er å dorge fra ting som går sakte (slik som din packraft eller en kano) så vil jeg sterkt anbefale å prøve seg litt frem med å ta bort de originale korkene og bruke lenke eller wire for å få bedre (mer markant) gange på woblere i lav hastighet. Her ser du et eksempel:

blogger-image--1154773800.jpg

Tusen takk for tipset og fargehjelp. Gjorde et utvalg halveis tilfeldig i slukboksen. Men så også at Skitt Fiske har et wobbler sett kalt Catos (Bekkevold) utvalgte for røye. Så jeg prøvde å kopiere fargene. Noen av disse er det lenge siden jeg har brukt og krokene kunne nok vært bedre. Det litt morsomme er at både Cato og jeg har en karriere som tjuvfiskere i Lutvann fra den gang det ikke var lov å fiske der. Den gangen var Cato en meget stille og forsiktig gutt som ikke på noen måte brukte stygge ord. Men uansett vi får se hvordan det går. Får vi ikke noe fisk så blir det ingen sure miner Vi skal nok nyte dagen og kvelden for det. Dette blir like mye tur som fisketur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri dorget i Lutvann, men har dorget mye etter røya andre steder. Siden man generelt har lavere hastighet etter røye enn ørret, fungerer "trege" farkoster vel så bra som fullrigget sportsfiskebåt med 100+ HK på hekken. På siste tur til et av de mer kjente røyevannene på Østlandet ble min 400.000kr+ rigg av en amerikansk sportsfiskebåt (med to over middels rutinerte røyefiskere i) fullstendig utfisket av to guttunger i kano med markdrag. :D 

Endret av erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.