Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske rundt Ås, NMBU


Fiskegutt9
 Share

Recommended Posts

Hei, jeg har nå begynt på NMBU. Jeg har tatt med meg stanga og lurer på hvor jeg skal reise for å fiske. Jeg er interessert i både havfiske og innlandsfiske. Jeg er ikke interessert i mort og karpe, eller så går det meste, men det er ørret og sjøørret som er mest interessant. Jeg vil også kunne spise fisken. Jeg har tilgang på kollektiv transport mellom Ås og Oslo. 
 

Hadde vært flott og få noen tips :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Bor du på Ås?

Og, Sykler du litt i tillegg til kollektivt?

Det er ca 10 km fra ås og ned til drøbak hvis det er av intr

Også muligheter for stor gjedde og fin abbor flere steder, bl a enebakk er ikke så langt unna og med bra kollektivforbindelse.

Sjøørret er mulig hele veien fra oslo og til moss. Har fiska endel fra båt rundt jeløya, og fått noen der.

Innlandsørret er det nok mindre av i østfold, men oslomarka har endel å by på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, cannonbang skrev:

Hei

Bor du på Ås?

Og, Sykler du litt i tillegg til kollektivt?

Det er ca 10 km fra ås og ned til drøbak hvis det er av intr

Også muligheter for stor gjedde og fin abbor flere steder, bl a enebakk er ikke så langt unna og med bra kollektivforbindelse.

Sjøørret er mulig hele veien fra oslo og til moss. Har fiska endel fra båt rundt jeløya, og fått noen der.

Innlandsørret er det nok mindre av i østfold, men oslomarka har endel å by på.

Hvordan er det fiskekort og lignende i Ås? Har prøvd å lete men finner ingenting.

Kan godt hende jeg henter sykkelen etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke det er så mye av det, stort sett abbor og gjedde som dominerer vanna.Det koster mere å administrere en fiskekortordning enn de tjener på det, det er som regel et ganske komplisert eiendomsforhold rundt de fleste av disse vanna, spesielt de større Du har mulighet for gjørs i vansjø ved moss, men dette vannet er stort og litt vanskelig dersom du ikke har bil. Årungen blir nærmest, dette vannet finnes det andre tråder om, bruk søkefunksjonen

En annen mulighet er lake i glomma. Her er det en fin plass ikke sø langt unna ås, ved fossumbrua på gamle e18 (nå RV 128) mellom spydeberg og Askim. Her er det en flott rasteplass nede ved elva, og uten at jeg vet akkurat, så tipper jeg det går busser ganske jevnt her fra ås og vestby.

Tror ikke det er fiskekort der heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.