Jump to content
Fiskersiden

Numedalslågen

TT
 Share

Recommended Posts

20 timer siden, cannonbang skrev:

Hei

Kanskje en enkelttur eller to til brufoss, vi kan jo avtale?

Ellers så sjekka jeg valdet i fjor, og det er ikke så gæærnt egentlig.

https://kart.gulesider.no/m/I4VB2

Jeg møtes gjerne på Brufoss for kaffe, juging og fisk! Vi får holde kontakten. 

Ellers var det en fin analyse av valdet på Hvarnes. Det er jo alltid litt spennende med nye plasser. Og du fisker vel med både mark og sluk om det skulle knipe. 

• 1 month later...
Posted (edited)

«Live-rapport» fra Brufoss.

Første tur i år. Litt spontant en søndag ettermiddag. 

Starta på go’plassen ved campingen, men merket ingen ting. Tok bilen og dro litt nedover, før jeg returnerte til campingen. Ut i elva igjen, og etter få kast satt den. 

2D399243-7719-4C3B-BB27-A1582C065E68.thumb.jpeg.1aa0b2be1f2618d113f92948bc6a63d2.jpeg215E0816-4695-46CB-87C5-E19B2AEE87A1.thumb.jpeg.c2a060f2a9b208ec4f55e17df0700af1.jpeg

Fikk hjelp av en hyggelig østerriker som «taila» som om han aldri har gjort annet. Enda han påsto det var hans første møte med atlantisk laks. 

Har ikke veid ennå. Overlot plassen til østerrikeren, og sitter og ser litt. «Tailer» jo gjerne som takk ^_^

Eddit: 5,7 kg og 85 cm.

Edited by TT
  • Like 3

3 timer siden, cannonbang skrev:

nydelig fisk, gratulerer

Har ikke hatt tid til så mye fiske ennå jeg, men har starta ferie nå. Skal opp til hvarnes i kveld.

Tnx! Skitt fiske! 

Hei

Nettop tilbake etter en liten kveldstur.

Mista en på 4-5 kg rett før jeg skulle lande den. Blank var den også, litt surt.

Men det er som det står skrevet i loven om laksefiske, de du skal få de får du, og de du skal miste mister du.

• Like 1

12 timer siden, cannonbang skrev:

Hei

Nettop tilbake etter en liten kveldstur.

Mista en på 4-5 kg rett før jeg skulle lande den. Blank var den også, litt surt.

Men det er som det står skrevet i loven om laksefiske, de du skal få de får du, og de du skal miste mister du.

Ai ai, det er en brutal lov! Men uansett fint å kjenne liv. Det var kanskje første turen din til dette området? 

Jeg er egentlig på ferie i Sverige med familien, men måtte inn til Oslo for et ærend. Så nå tror jeg jaggu jeg tar en ettermiddag på Kallebergøya på veien til bake. Det er jo «nesten» riktig vei ….;)

Ikke store omveien det nei. Har vært et par-tre korte turer tidligere, uten å kjenne liv. Lite standplasser i dette området, så jeg må finne ut litt om når fisken passerer. Den tok rett utenfor berget helt overst på strekket. Ikke helt gode forhold, klar elv og skarp sol. Men litt mere overskyet i morgen, da blir det fiskedag. Holder på å flyttte litt på ene baksetet i caravellen i dag, skal selge den. Har kjøot en annen i mye bedre stand

Posted (edited)

Det var stille ved Kallebergøya. Hverken laks eller folk var spesielt plagsomme. Så en eneste laks i stryket mot Vabrottet. Kjente intet. Noe aktivitet på brekket på Vabrottet. Avsluttet der og da hoppet det en og annen laks, men ingen av dem ville hilse på meg. 

Edited by TT

Hei

Var oppe på hvarnes i går kveld en tur. Fine værforhold, overskya og ganske perfekt. Men lite laks. Elva falt ganske fort. Så et par fisker i 9-tida, men ingenting å få. Ser ut som fsken står i fossehølene og stanger nå, elva er klar og varm. Har aldri sett lågen så klar før. Regn er det som skal til nå.

• Like 1

Posted (edited)
Den 13.7.2022 at 11.52, cannonbang skrev:

Hei

Var oppe på hvarnes i går kveld en tur. Fine værforhold, overskya og ganske perfekt. Men lite laks. Elva falt ganske fort. Så et par fisker i 9-tida, men ingenting å få. Ser ut som fsken står i fossehølene og stanger nå, elva er klar og varm. Har aldri sett lågen så klar før. Regn er det som skal til nå.

Jeg ser elva er nede i 55 kubikk nå. Fint for oss som kaster to-hånds som ei kråke, men muligens ikke like bra for fisket. Det blir da likevel meldt inn noen lakser på «børsen». Jeg drar videre på ferie nå, så det blir uansett noen uker før jeg får sneket meg ned i vadebuksene igjen. 

Noen middager tilberedes med noe større ærbødighet enn andre 93D36E5E-18E0-4472-B180-D7CFF867C400.thumb.jpeg.0ed013751dcb9f96e7811394c562bcf5.jpeg

Edited by TT
  • Like 1