Gå til innhold
Fiskersiden

Helt nye vadesokker lekker som en sil


Afre
 Share

Recommended Posts

Av og til kan det være greit å ikke bruke full vadeutrustning. Men bare vadesko med vadesokker.

https://www.patagonia.com/product/yulex-wading-socks/88380.html

Derfor kjøpte jeg disse vadesokkene særlig da jeg leste dette i produktbeskrivelsen "Perfect for wet wading" Utfra dette trodde jeg de skulle være vanntette i sokkens lengde vel og merke. Stor var skuffelsen da jeg på fjellet oppdaget at de lakk som sil. Da jeg kom fylte jeg en sokk med vann og fant ut at sømmene lakk vann overalt. Etter nærmere ettersyn så virket det som sømmene ikke var limt, og at dette var grunnen til at lakk. Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt vanntette vadesokker som faktisk holder vann. Hadde noen slike sokker fra Mares kjøot på XXL. Men disse selges ikke lenger desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei

Jeg tipper disse skal være sånn ut fra beskrivelsen. Samme prinsippet som for våtdrakter for dykking, de trekker vann, men hindrer vannet i å sirkulere mot huden, og på denne måten skaper et isolerende sjikt.

Sikkert ment for strandfiske og annet i varmere strøk, der det er greit å vade i kortbukse, men bunnen ikke er særlig grei mot beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.10.2020 at 11.01, cannonbang skrev:

Hei

Jeg tipper disse skal være sånn ut fra beskrivelsen. Samme prinsippet som for våtdrakter for dykking, de trekker vann, men hindrer vannet i å sirkulere mot huden, og på denne måten skaper et isolerende sjikt.

Sikkert ment for strandfiske og annet i varmere strøk, der det er greit å vade i kortbukse, men bunnen ikke er særlig grei mot beina.

 

6 timer siden, erik skrev:

"Wet wading" betyr at du blir våt, så de fungerer akkurat slik de skal. 

Takk for svar begge to. Får prøve å redde investering ved å "lime" sømmene med  McNett Aquasure en dag jeg har god tid. Eller bestille noen nye Mares sokker på nett. Da disse er limt i sømmene og vanntette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.