Gå til innhold
Fiskersiden

Ørret


Olav Haukeli
 Share

Recommended Posts

Har prøvd å fiske ørret i hele år, ikke fått en eneste en. Bruker spinnere og sluk. Er nybegynner på dette her så har vel ikke sett hva som skal til. hva gjør jeg galt tro? Hiver ut og snører inn, blir fisken skremt av plasket og er vekk da jeg drar inn tro.... 

Endret av Olav Haukeli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Olav Haukeli skrev:

Har prøvd å fiske ørret i hele år, ikke fått en eneste en. Bruker spinnere og sluk. Er nybegynner på dette her så har vel ikke sett hva som skal til. hva gjør jeg galt tro? Hiver ut og snører inn, blir fisken skremt av plasket og er vekk da jeg drar inn tro.... 

Hei

Her på sørlandet (lillesand) har det frem til nå vært litt varmt i vannet for ørreten, men det har løsna nå.

Ørreten kan være litt lunefull, men med variert fiske lar den seg som oftest lure. Jeg pleier som regel å få noe 

Hvor fisker du og hva slags spinnere og sluker bruker du?

Fisker du i alle vannlaga? Altså både høyt og dypere i vannet?

Har du vurdert å prøve meitemark?

 

Endret av Aurejeger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørret skvetter unna når det kommer et plask, men de svømmer ikke langt unna, det kan være mat. Så det er ikke det som er grunnen ihvertfall. 

Men du kan skremme dem vekk på andre måter. Den vanligste er å gå helt ned i vannkanten der det er fint å stå og kaste derfra. Du kan prøve å stå et par meter innpå land og kaste over en liten busk eller noe sånt. 

Mest sannsynlig er det at fisken har mye mat å velge mellom om sommeren og ikke trenger å ta sjanser på hva de spiser, dette retter seg opp på høsten. 

Og for ørret gjelder dettte med regn og sånne ting. Godværsfiskere får mindre fangst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.