Gå til innhold
Fiskersiden

Lage sluk og fange fisk på den på under 24T


OleHenrik90
 Share

Recommended Posts

Begitt meg ut på ett nytt prosjekt ! Lage egne fiskesluker. I dette første forsøket prøver jeg meg på en ørretsluk på ca 10g ! La ikke ned mer enn ca 1 time da jeg tenkte det var en viss risiko for å miste den... uansett ! Noen andre som synes dette er spennende ? 
Som en ekstra utfordring prøver jeg få fisk på den også ! Alt innenfor 24 timer !

Ta gjerne en titt og si hva du synes !

Sluken funket forøvrig bra den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kult med positive tilbakemeldinger. Kjenner jeg fikk lyst til å gå igang med fler. Mange takk :wub:

3 timer siden, Lady Knurr skrev:

For et kult prosjekt! Digger sånt. Flott film også. 

Ser frem til flere artige poster fra deg. 

 

48 minutter siden, Ølgylt skrev:

Og med hvilepuls mens du jobbet. 

Dette likte jeg. Mer sånt

 

4 timer siden, TT skrev:

Kul sluk! Kjipt at du mistet den.

Jeg ville kanskje vurdert å lage mer enn en om gangen om vinkelsliperen blir tatt fram igjen ...

#stordriftsfordeler ...  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

morsomt prosjekt. Ikke så mange som gidder sånt lenger nå. Men du kan få noen tips fra meg på veien, jeg har sysla litt med dette i tidligere tider. I stedet for å lakkere og male som du gjorde sp kan man også få til veldig bra effekter med å blånere med varme og ved å slipe lett med vinkelsliperen på kryss og tvers. jeg gjorde stort sett dette, spesielt ofte laget jeg mønster i slukene med vinkelsliper. Meen bare stå på og prøv ut ting. Det er mye som kan brukes hvis man er litt oppfinnsom.

Her er en virkelig kunstner i faget, han driver mest med kniver, men her lager han en sluk. Ikke noe for hvem som helst, men det er lov å nyte en virkelig fagmann i arbeide

https://www.youtube.com/watch?v=ZktOT9wkRX8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å støpe sluker til eget bruk. Veldig givende å få fisk på noe man har laget selv. Har så langt bare støpt gjennomløpssluker i tinn. Disse ligger fra 18-20 gram og fungerer i både ferskvann og saltvann.
Så langt har jeg fått makrell, lyr, ørret, sjøørret og havabbor på disse. Blir litt i sprekere farger etterhvert tenker jeg, har så langt bare brukt lakk jeg hadde liggende. Blank tinn fungerer også strålende. 
118922230_10158039492305141_1507317901782318858_n.jpg?_nc_cat=102&_nc_sid=b9115d&_nc_ohc=LIsReK-44-gAX87uLGx&_nc_ht=scontent.fbgo1-1.fna&oh=e71df26a2c3bf40d5ceba7f714ab7e6d&oe=5F87575C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Ølgylt said:

Kult.

Hvorfor gjennomløp?

 

Fordi jeg er ganske sikker på at man mister mye mindre fisk, særlig hoppe og ristefisk som ørret. 
Når sluken glir oppover snøret så har de ingen vekt å riste med og ingen mulighet til å bruke sluken som brekkstang. 
Jeg har nå nesten bare fisket med gjennomløp i 2 år og synes det fungerer strålende. Man må bare passe på fortommen og skifte den innimellom da den slites en del der den går gjennom sluken. 

 

Endret av Fiskemannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Laget en sluk til ! Kan jo si den ble litt vel fargerik :thumbsup: hadde ikke det store utvalget av lakk så! Men skal ut å prøve den nå! Håper dere i mellomtiden vil ta en titt på hvordan jeg lagde denne. Og kom gjerne med forslag til lakk så skal jeg lakke den på nytt. Med mindre jeg får fisk idag da! her er filmen :D

Takk for tilbakemeldinger 

Endret av OleHenrik90
Ville ikke vise videobilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.