Gå til innhold
Fiskersiden

Kloskatetipps i Tromsøområdet?


LMA
 Share

Recommended Posts

Hei! Jeg er en finsk artsjeger, og vil til tromsø tirsdagskveld, blir i tromsø til søndag. jeg håper å fange en kloskate fra land, og trenger lite hjælp med den. hvor skulle jeg fiske, hvilken tid, og hvilken rigg skulle jeg brukes? alle tipps er velkommen! Tusen takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ut idag. på dagstid 2 fiske spist agnet mitt og dro ut noen meter line fra baitrunnersnellen min, men jeg tror jeg feilt med modhugg, jeg tapt både fisk. prøvd å gå igen nå på natt, men vind er så jævli høy. hvis jeg hadde fanget en skate nå, først måtte jeg dra den opp ifra havet og rett etter ned fra himmelet, skulle ha vært unik drage det. imorra kveld går jeg på remakaia igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

igjen ingen skate. en fisk tog agnet og løp, men igjen tapt den. det var to store skip på kaia, jeg fisket rett på den metallgjerde høyre fra kaia. imorra igen, kanskje en eller både skip går bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som det er ikke tillatt å fiske på trebrygga venstre fra rema, en gammel mann begynte å rope til oss å gå vekk herfra. de to skip er fremdeles her, må prøve på sørsjeteen eller kræmerkaia.

Endret av LMA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen skate, men fått dobbel-dobbelhugg sjøstjerna, to på både stanga samtidigt - og en som hadde bare tre arm. fått også en torsk på 1 kilo, men tatt ingen bild, mens 3 jente fra Oslo som var på nordlysjakt tok nok bilder fra fisk og meg. også fått en skalldyr men vet ikke hva kalles det på norsk. Imorra kveld igen, må kjøpe 2 glidebomtakkel fra xxl, min agn snurrer seg på hovedlinen min.

IMG-20200925-WA0056.jpg

 

IMG-20200925-WA0053.jpg

Endret av LMA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

annen havsnegle, og en havtestikkelen (ingen aning hva i hælvette er den). ingen skate idag også. imorra er den siste sjans å få en på denne tur, på tirsdag må jeg tilbake til finland. 

IMG_20200927_210606.jpg

IMG-20200927-WA0015.jpg

Endret av LMA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.