Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske fra land på Nesodden (Tangen)


Hans Kristian Nyseth
 Share

Recommended Posts

Hei, 

Jeg har akkurat skaffet meg et par voksenpoeng og kjøpt meg et rekkehus på Nesodden, og i det sammenheng lurte jeg på om det var noen gode fiskeplasser rundt Tangen. Kanskje ned mot flaskebekk der. 

Jeg kommer til å fiske en del fra båt etterhvert, og liker innlandsfiske, men skulle gjerne hatt et par plasser jeg kunne fisket fra land når jeg har en time til overs eller går tur med hunden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Den 22.9.2020 at 15.06, Hans Kristian Nyseth skrev:

Hei, 

Jeg har akkurat skaffet meg et par voksenpoeng og kjøpt meg et rekkehus på Nesodden, og i det sammenheng lurte jeg på om det var noen gode fiskeplasser rundt Tangen. Kanskje ned mot flaskebekk der. 

Jeg kommer til å fiske en del fra båt etterhvert, og liker innlandsfiske, men skulle gjerne hatt et par plasser jeg kunne fisket fra land når jeg har en time til overs eller går tur med hunden. 

 

timen vil ikke ha noe å si. Du må se etter gode steder og sitte på en i flere timer for å fange god fisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22.9.2020 at 14.06, Hans Kristian Nyseth skrev:

Hei, 

Jeg har akkurat skaffet meg et par voksenpoeng og kjøpt meg et rekkehus på Nesodden, og i det sammenheng lurte jeg på om det var noen gode fiskeplasser rundt Tangen. Kanskje ned mot flaskebekk der. 

Jeg kommer til å fiske en del fra båt etterhvert, og liker innlandsfiske, men skulle gjerne hatt et par plasser jeg kunne fisket fra land når jeg har en time til overs eller går tur med hunden. 

Jeg ferdes litt på Nesodden, og har fisket litt fra land et godt stykke lenger inn i Bunnefjorden. Men når jeg har kommet og dratt med båten, er det en odde rett ved jeg stadig tenker at jeg burde forsøke. https://kart.gulesider.no/m/P9yfg

Både selve odden og landet sørover med grunna utenfor ser giftig ut, men jeg har aldri prøvd selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, EricGinn skrev:

 

timen vil ikke ha noe å si. Du må se etter gode steder og sitte på en i flere timer for å fange god fisk

Velkommen til forumet og gratulerer med din første post, men det der er feil. Det er nettopp DEN timen man kan velge seg fordi man bor nær og går ned akkurat når man ser sjøørreten vaker, havabboren jager, eller makrellen drive brislingen inn i fjæresteinene. ;) 

Hilsen en som dessverre flyttet fra sin fjordutsikt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22.9.2020 at 14.06, Hans Kristian Nyseth skrev:

Hei, 

Jeg har akkurat skaffet meg et par voksenpoeng og kjøpt meg et rekkehus på Nesodden, og i det sammenheng lurte jeg på om det var noen gode fiskeplasser rundt Tangen. Kanskje ned mot flaskebekk der. 

Jeg kommer til å fiske en del fra båt etterhvert, og liker innlandsfiske, men skulle gjerne hatt et par plasser jeg kunne fisket fra land når jeg har en time til overs eller går tur med hunden. 

Velkommen til forumet og gratulerer med rekkehus!

Hvis du ikke er helt oppdatert, så er torsken fredet i Indre Oslofjord, det kan du lese mer om her: https://teamcolibri.blogspot.com/2020/03/er-det-forbudt-fiske-i-oslofjorden.html

Men det er masse annet spennende å fiske etter, og Nesodden er et særdeles bra utgangspunkt for særlig sjøørret. Jeg har dessverre svært liten erfaring med fiske fra land der, men har masse timer sittende å duppe i båt på utsiden. ;)

Følger du Promenadebakken så går den ned til alle badehusene på vestsiden, og det er muligheter for både sjøørret og makrell hele veien der. 

Odden som TT nevnte har jeg fisket ved (fra båt) mange ganger, og fått både havabbor og makrell rundt den. Det er en stake rett på utsiden, og en grunne midt mellom odden og selve fergekaia, så mye spennende struktur i vannet der.

Endret av erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.