Gå til innhold
Fiskersiden

Garmin kartplotter/ekkolodd, men hvilken..?


Salaren
 Share

Recommended Posts

Hei 

Nå trenger jeg litt tips for jeg er forvirret. Jeg tror jeg går for Garmin til min gamle Rana 17 som jeg fremover vil bruke endel som en fiskebåt/dorgebåt både i fjorden/kysten og på fjellvann/magasiner. Garmin 62CV pluss eller 72CV pluss. hva er forskjellen annet enn skjermstørrelsen..? Og jeg tror det er en fordel med trykknapper når man sitter i en urolig båt, er den kombiløsningen trykknapp/touch som 72 har grei i forhold til 62 som bare har trykknapp..? Alle slags tips og betraktninger motaes med stor takk. Og hva med kart til disse, kommer det med noe greit kart eller må dette kjøpes, og finnes det andre måter å skaffe et bluechart på som er billigere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du skriver er forskjellen skjermstørrelse og touch, bortsett fra det er de like. Kombinasjonen touch og knapper er helt topp. Siden de er utgående modeller bør du få en bra pris på begge. 

Til disse skal du ha siste generasjon Bluechart (den som heter G3), og ja de koster penger. Den store forskjellen mellom G2 og G3 er at G3 har et lag Garmin kaller "fiskekart", dette er i praksis Navionics Sonarchart og det vil du virkelig ha når du først skal ha en ny brikke.

Til kombinert bruk ala den du beskriver ville jeg typisk sett på GT23M-TM dersom du skal ha en aktermontert ekkoloddgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse takk for tilbakemelding. Jeg har ikke landet på noe ennå men tenker å ta en tur i en eller annen butikk og se på greiene og forhåpentligvis forandle meg frem til en akseptabel pris. Ser bla. på finn.no at endel marinbutikker har endel av disse liggendes inne. Men tror du man vil angre på å handle en slik utgående modell eller burde man heller gå for en slik UHD..? 

 

Endret av Salaren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.