Gå til innhold
Fiskersiden

Den skal tidlig krøkes ...


TT
 Share

Recommended Posts

For en tid tilbake, skrev jeg i en post her på FS, om å kroke seg selv. Slikt må man ikke gjøre - det går troll i ord! 
 

I dag så jeg mitt snitt til å rydde litt i kjelleren. I «fiskerhjørnet» i boden, har jeg to skuffeseksjoner med en kjøkkenbenk over. Og på veggen bak, har jeg en trehylle. Fra denne trehylla henger det titt og ofte noen sluker, fluer osv til tørk. Her henger det også en knallgul, 18 cm Rappala original. Til dels fordi den ikle passer i wobblerboksene mine, og til dels fordi trua på en slik broiler til det fisket jeg bedriver, er heller liten. Ikke mindre enn tre svære treblekroker er beistet utstyrt med. 
 

Vel, jeg ryddet altså. Og flere ting ble plassert på hylla. Herunder en tjukk, soft-back instruksjonsbok til en Suzuki påhenger. En soft-back bok er omtrent like villig til å la seg plassere stående, som Trump er til å ta selvkritikk, så boka kastet seg straks mot gulvet. Denne flukten skulle jeg stoppe, og det var da Hr. Rappala markerte revir. 
 

Her har jeg frigjort gullfisken og klippet av den tredje kroken. 
9A28A842-5922-4CF4-A13E-3C962ABBC6DF.thumb.jpeg.effc87cab3f19073e44f655726713d24.jpeg

 

Resten fikk legevakta ta seg av. Heldigvis kom jeg før ungdommen kjører dritings på sparkesykkel, så jeg slapp å vente. 
 

CD2E3CBE-F09A-48F9-97FD-950ACF6C8D65.thumb.jpeg.7810f0de333ad6be3ee91b8280939032.jpeg

Si skrivende stund er to fingre fremdeles numne etter bedøvelse. Og wobbleren er en krok fattigere ... 

 

God kveld! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Ølgylt skrev:

Du glemte bildet av wobbleren med amputert legemsdel. 

Betyr det at du skriver om det at det blir enda mer troll i ord? 

Utenom det, Au

Jeg var litt forfjamset rett etterpå, og prioriterte å finne en avbiter. Men wobbleren ligger lemlestet nede i kjelleren, så et bilde skal jeg nok skaffe.

Satser på en troll-fri høst. 

Endret av TT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.