Gå til innhold
Fiskersiden

Prosjekt Ibiza 20 Sport del 5


 Share

Recommended Posts

1 time siden, Atle Høidalen skrev:

Ny oppdatering fra båtprosjektet mitt. :)

https://www.teamkrokodille.no/post/prosjekt-ibiza-20-sport-del-5

Hilsen Atle

Artig å følge med på prosjektet ditt, selv for oss som ligger «noen» hakk bak utstyrsmessig ... 

For øvrig noterer jeg fra samme blogg, at du kjører langveis fra for å fiske i Bunnefjorden, mens jeg, som i perioder har båten liggende der, stort sett kjører ut av Bunnefjorden .... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, TT skrev:

Artig å følge med på prosjektet ditt, selv for oss som ligger «noen» hakk bak utstyrsmessig ... 

For øvrig noterer jeg fra samme blogg, at du kjører langveis fra for å fiske i Bunnefjorden, mens jeg, som i perioder har båten liggende der, stort sett kjører ut av Bunnefjorden .... :blink:

Takk for det! Det er ikke nødvendigvis slik at mer utstyr gir mer fisk, men morro er det lell. Hehe, joda, fisker litt i Bunnefjorden innimellom, dog ytterste del langs Nesoddlandet da. Generelt mye liv og byttefiske der synes jeg, men skal ikke påstå jeg er lommekjent i indre deler av Oslofjorden, fisker stort sett på de samme plassene hver gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult, gøy å følge med på. 
 

Selv er jeg på jakt etter mye av samme type båt som deg, uten at jeg har landet på eksakt type ennå, så nyttig å lese om dine erfaringer 

Vurderte du noen gang Kaasbøll 590 eller 660 SC da du skulle kjøpe ny båt? Jeg har sett litt på disse selv i det siste, men da mest 590 (660 er kul, men litt stor å dra på henger syns jeg). 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, kilhak skrev:

Kult, gøy å følge med på. 
 

Selv er jeg på jakt etter mye av samme type båt som deg, uten at jeg har landet på eksakt type ennå, så nyttig å lese om dine erfaringer 

Vurderte du noen gang Kaasbøll 590 eller 660 SC da du skulle kjøpe ny båt? Jeg har sett litt på disse selv i det siste, men da mest 590 (660 er kul, men litt stor å dra på henger syns jeg). 
 

Takk! :)

Kaasbøll var ikke en båt jeg så mye på, men de er tøffe og praktiske båter ser det ut som. Jeg var strengt begrenset ift. budsjett, derav så jeg kun på eldre båter i en lavere prisklasse enn Kaasbøllbåtene. Så liker jeg generelt glassfiberbåter bedre enn aluminum selv om alu er veldig praktisk på mange måter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok langt ifra like flink til (og motivert for) å fikse opp på egenhånd som deg (så vurderer å strekke budsjettet litt oppover for å få meg en tilnærmet ny båt). Forsåvidt enig i at glassfiber er penere, men har som mål at båten skal ligge ute hele året uten for mye vedlikehold, så sånn sett er alu veldig aktuelt for meg  

Spent på å se hvordan du løser montering av tm265 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornuftig å kombinere TM265LH med SS75M. Minimalt med frekvensoverlapp mellom disse (bare 130-135 kHz). 

Når en skal montere en gjennomgående svinger så anbefaler jeg å borre et lite (3mm) pilothull før en bruker hullsaga for å sjekke at plasseringen er bra også på innsiden av skroget. Selv om en må justere plasseringen så er pilothullet sannsynligvis innenfor hullet som hullsaga lager, men hvis en må justere mye så er det enkelt å fylle pilothullet med epoxy. 

Antar du laget et 70mm og ikke 75mm hull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, kilhak skrev:

Jeg er nok langt ifra like flink til (og motivert for) å fikse opp på egenhånd som deg (så vurderer å strekke budsjettet litt oppover for å få meg en tilnærmet ny båt). Forsåvidt enig i at glassfiber er penere, men har som mål at båten skal ligge ute hele året uten for mye vedlikehold, så sånn sett er alu veldig aktuelt for meg  

Spent på å se hvordan du løser montering av tm265 

Høres fornuftig ut det! Japp, TM265 ble også montert i en egensnekret kasse, men jeg ble ikke fornøyd så jeg skal gjøre dette på nytt og med en litt annen plassering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, abbor skrev:

Fornuftig å kombinere TM265LH med SS75M. Minimalt med frekvensoverlapp mellom disse (bare 130-135 kHz). 

Når en skal montere en gjennomgående svinger så anbefaler jeg å borre et lite (3mm) pilothull før en bruker hullsaga for å sjekke at plasseringen er bra også på innsiden av skroget. Selv om en må justere plasseringen så er pilothullet sannsynligvis innenfor hullet som hullsaga lager, men hvis en må justere mye så er det enkelt å fylle pilothullet med epoxy. 

Antar du laget et 70mm og ikke 75mm hull. 

Takk Vidar! 

Du har selvfølgelig helt rett, det ble boret pilothull og hullsagen var 70mm, ikke 75mm. Har presisert og korrigert dette i innlegget. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.