Gå til innhold
Fiskersiden

Skulk


TT
 Share

Recommended Posts

Ingen tur sist helg og en kalender som tilsa lite spillerom denne helgen, samtidig som november nærmer seg med stormskritt - det kunne bare bety skulk! Også kjent som «avspasering». 

Med barna trygd plassert på skolen, kasta jeg meg rundt for noen kjærkomne timer på sjøen. 
 

Alene ned rampa på Halden, gikk som en lek. Nesten så jeg kan kalle meg dreven nå.62041A85-C8A9-4370-9A70-4723EDDC064A.thumb.jpeg.119ff208cb2740c2a9b6715785134f36.jpeg

Jeg har lenge hatt liggende en ubrukt flytedress. På siste tur kom den på for første gang. I dag tok jeg sjansen på å reise i den. Det gikk så vidt ... Det er jaggu ikke mye man skal røre på seg før det koker under dressen, selv ved 5 grader. Vel plassert i båten, er den gull. Selv om den gir Michelin-mann assosiasjoner ...

Lille speil på veggen der .... 
3157D375-19E3-4266-A28F-734145BF2231.thumb.jpeg.6273a19dc98d8f618dddd2dffebac30c.jpeg
 

I dag var det bare spinnfiske som gjaldt. Jeg gadd ikke dorge, for jeg var ikke interessert i makrell. Første stopp var noen få kast på HA-plassen, selv om trua var lav. Det er tross alt under 10 grader i vannet nå. 
 

Når pliktstoppet var unnagjort, ble det avfisking av grunne bukter og viker som gjald. 
 

Kort fortalt ble det to «godkjente»ørreter. Begge fikk friheten tilbake:

nr 186107C8F-674B-486D-B39E-69C0FA66156B.thumb.jpeg.12f429db7270f38c62e633dec2dd0e9b.jpeg

nr 23CEB8E96-377E-4F42-921C-DFEFAE1C5E28.thumb.jpeg.5a2baf804c762e562461861d125701cc.jpeg

 

I tillegg fikk jeg en liten ørret og en håndfull makrell. 
 

Litt av det som ble fuktet. Jeg vender stadig tilbake til Goby 10 gram, som er i ferd med å bli en slags favoritt. D952DB4B-1650-4A27-972B-C7F5FDB5B9C0.thumb.jpeg.cf8d48d6d8ac30d2c5e3c4c04ddff2dc.jpeg

Endret av TT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To pene SØ du tok der. Selv skal jeg opp tidlig i morgen for å fiske ,)

Har time 1130 for å legge om dekk på firma bilen. Så planen er å fiske fra 0800 til 1100. Så blir det nok en tur til fra 13 til 17 kjenner jeg meg rett. Har ikke fisket så aktivt som jeg gjør nå på lenge. må si jeg har fått helt dilla på SØ fiske. Men som du sier man må jo ha tid til det også. Selv har jeg ingen barn så da kan jeg prioritere mye fisking :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Bonavar skrev:

To pene SØ du tok der. Selv skal jeg opp tidlig i morgen for å fiske ,)

Har time 1130 for å legge om dekk på firma bilen. Så planen er å fiske fra 0800 til 1100. Så blir det nok en tur til fra 13 til 17 kjenner jeg meg rett. Har ikke fisket så aktivt som jeg gjør nå på lenge. må si jeg har fått helt dilla på SØ fiske. Men som du sier man må jo ha tid til det også. Selv har jeg ingen barn så da kan jeg prioritere mye fisking :P

 

Skitt fiske! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Den 25.10.2020 at 0.48, Ølgylt skrev:

Ja til mere skulk

Tiltredes. Stas med rapport og alltid kjekt med bilder av både fisk og fisker. Flotte ørret, håper å ta flere slike etter hvert – og havabbor!

Den 23.10.2020 at 17.48, TT skrev:

Selv om den gir Michelin-mann assosiasjoner ...

Kjenner meg ikke helt igjen i kokt-beskrivelsen, frossen som jeg er (selv om økende alder og dertil svært ustabil temperaturregulering tilsier at jeg skal bli mer og mer kjent med fenomenet), men jeg kan love at Michelin-syndromet er velkjent. Så lenge man kan bøye armen nok til å holde stang og snelle, får det være innafor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ny skulketur i dag. 

Varmt oppsummerer best dagen tur. Det var sol og blikk stille. Dum som jeg jo er, hadde jeg basert meg på kalenderen da jeg valgte antrekk, om når været tilsa en vestnorsk høysommerdag, ble det hett under dressen. Så hett at dressen tidvis måtte av. 
 

Dro innover mot Lysaker i dag, i et område jeg i hine hårde har fått ørret fra land (og torsk opp mot 5 kg). I dag ble det kun en liten ørret og et par røsk. Men det var fint å se igjen gamle trakter, selv om mye var forandret. 

Testa litt ved Bygdøy og rundt øyene også, med lite å melde. 
 

Kun ett bilde i dag, men til gjengjeld av den vakre sorten: DEC3DED0-DAB9-4E9D-BE8E-C8532BC51D39.thumb.jpeg.da8c1fa418fc19bb8729790bc3ff35a3.jpeg

Endret av TT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut til å være fine forhold der

Funderer på en liten tur sjøl i helga, før jeg tar opp båten.

Vinden har tydeligvis flytta nordover. Jeg måtte stoppe og ta natta oppe på strynefjell på onsdag, og der blåste det så j##lig at hengeren min ble kasta innover veien og ble stående på tvers bak bilen (det var snødekke, men den veier 6 tonn, det skal noe til)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, cannonbang skrev:

ser ut til å være fine forhold der

Funderer på en liten tur sjøl i helga, før jeg tar opp båten.

Vinden har tydeligvis flytta nordover. Jeg måtte stoppe og ta natta oppe på strynefjell på onsdag, og der blåste det så j##lig at hengeren min ble kasta innover veien og ble stående på tvers bak bilen (det var snødekke, men den veier 6 tonn, det skal noe til)

åh, f... Regner med at du våkna? ... Om den ble blåst ut i veibanen, kunne jo det vært skummelt.

Jeg skal etter planen også vinterkonservere båten til helgen, dvs få den lagt opp ned under presenning  i stedet for å stå gatelangs på hengeren. Men så mildt det er nå, så ble jeg litt usikker ....

Endret av TT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, erik skrev:

Skal se om jeg får skulket en dag denne uken jeg også, da blir det saltvann med jon-yacht om været tillater det.

Fredag var det i alle fall vær for det meste. Det var så stille at jeg skrudde av motoren de fleste gangene jeg stoppet for avfisking av ny plass. Vanligvis lar jeg denne gå på tomgang, for raskt å kunne korrigere avdrift mv. Jeg ligger jo ofte tett mot land. (Ja, jeg drømmer om el.motor). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.