Gå til innhold
Fiskersiden

Skulking 26.10.20


erik
 Share

Recommended Posts

10 minutter siden, erik skrev:

Jeg har litt "trua" på dette vannet selv om det er kilent, jeg skal legge ned mer tid der etterhvert. Men neste gang skal jeg legge ut et annet sted, så jeg ikke har en time transport til områdene jeg har mest trua på.

Dine «faste lesere» aner konturene av at du ser for deg en ny pr på abbor nede i grumset her, ja. For det virker ellers litt pussig å dra med seg blikkboksen til et skogstjern, framfor å kruse rundt på sjøen i muskelbåten på jakt etter blanke torpedoer ... :P

Endret av TT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, erik skrev:

Kanskje PB på en annen art i samme familie også.... De er der, bare vanskelig å finne de. Jeg er ganske sikker på at jeg kom over en av de nå sist, men den ville ikke ha det jeg hadde å by på.

Aha, så det er der du har vært. 
 

Det gir litt mer mening, men jeg ville nok likevel valgt sjøen og muskelbåt, særlig når det snart står november i kalenderen. Men diversitet er jo bra, også blant fiske-skaller. 
 

Jeg drømmer om en siste skulk snart selv, før kulda virkelig setter inn og båten bør lagres for vinteren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt amerikaneren her hjemme hadde jeg nok valgt den jeg også. Men jeg har sagt opp garasjeplassen på Fornebu og flyttet US-båten til hytta, og da blir det litt for mye transport for en kort tur ala denne. Så fremover blir det jonyacht på korte turer, og US-båt på dagsturer og overnattingsturer. Ikke at det betyr så veldig mye, men da får jeg også ned timene på Mercuryen så jeg slipper unna med en servicerunde i året på den. 

Etter at jeg skiftet til 40 centimeter lengre bil i påsken ble det i overkant kjeitete å manøvrere i fellesgarasjen jeg leide plass i, og innsparingen gjorde uansett at jeg kunne forsvare å kjøpe ny jolle (som passer inn i min egen garasje her jeg bor, i den passer hverken bil eller US-båt.) 

 

Endret av erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.