Gå til innhold
Fiskersiden

Lowrance svinger XDCR Sylvester


Ford3000
 Share

Recommended Posts

Jeg har en Lowrance svinger som ser ut til å være HDI Skimmer 50/200 + 455/800 khz.  Etikett på ledning sier 003-8963-00 / XDCR Sylvester.

Vil denne passe på noen av dagens ekkoloddmodeller?

Ser at Lowrance Elite-7 TI2 er på tilbud nå.  Vil dette passe sammen?

Behøver ekkolodd til hummerteiner og fiske i sjø.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Ford3000 skrev:

Lowrance Elite-7 TI2 eller Simrad GO7 XSR?

Er disse sammenlignbare i funksjoner?

Ja, Ti2 og GO xsr er særs like. Jeg liker skjermen på GO bedre enn på Ti2 men skal du ha to skjermer er det noe bedre nettverksmulighet med Ti2.

Støtter ellers abbor på at HST-DFSBL og 50/200-HDI er de beste alternativene av ekkoloddgivere du kan få til Lowrance og Simrad for havfiske under 5000,- Disse to har mer eller mindre samme 2D, men HDI har downscan i tillegg til 2D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en GO i dashen selv jeg, som jeg bruker for ymse motordata og annet via NMEA2000-nettverket.

IMG_7262.jpg

I saltvann har jeg personlig vært tilhenger av Navionics, men nå er det i mine øyne dødt løp mellom N og C. C-Map har tatt bra innpå og selve navigasjonskartet hos C-Map er nå like bra som Navionics i saltvann. Med C-Map kan du få lagt farger på isobatene, en funksjon jeg digger - det får du i praksis ikke til med Navionics. Samtidig er Genesis Live gratis og fungerer med C-Map, mens Sonarchart Live (Navionics sin live-mapping) er en betalingstjeneste. MEN siden GO ikke støtter Genesis Live (Det gjør Ti2) spiller akkurat det mindre rolle på GO.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips på veien:

Oppdater softwaren i Elite Ti2, den originale har et par bugger du IKKE vil slåss med. Etter oppdatering tar du hard reset:

  • Slå av.
  • Hold inne zoom + og -.
  • Mens du holder begge zoom inne, trykk på og slipp Power.
  • Fortsett å holde zoomknappene til du hører et høyt pip eller ser bakgrunnskartet komme opp.

Sørg for at den får tilstrekkelig strøm. Det handler mye om å bruke korrekt dimensjon på ledningene, her ser du hvordan du beregner det: https://teamcolibri.blogspot.com/2020/02/what-size-wiring-to-use-for-my-unit.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Kjøpte elite Ti2, men har blitt liggende i esken til nå.

Prøver å oppdatere, men får det ikke til.

Versjon som den kom med er 18.2 programvare 60.1.142

 

Laster ned oppdatering fra Lowrance.com og får da opp versjon 20.0.1  63.1.350

Laster det over på et SD kort og setter det inn i instrumentet.

Slår på, men det leser ikke innhold på kort og ingen oppdatering skjer.

 

Noen som kan gi meg tips om hva jeg gjør feil?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at jeg har fått feil instrument.  På esken står det Ti2,men på instrumentet står det kun Elite Ti.

Under instillinger "om" står det Elite Ti Versjon 18.2

 

Håper jeg ikke mister alt for mye funksjonalitet på at det er Ti vs Ti2?

Skal bruke det som ekkolodd.

Endret av Ford3000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har kjøpt en Ti2 og fått en Ti så bør du reklamere umiddelbart. Bortsett fra det rent tekniske så er det flere tusen kroner i forskjell på verdien.

Angående det tekniske så kan dette være verdt en kikk: https://teamcolibri.blogspot.com/2020/02/what-is-difference-between-lowrance.html?m=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar fra leverandør, og det ble som fryktet, de vil ikke bruke en kalori for å løse dette.

"Er nok en TI1 ja men som sagt ikke så mye vi kan hjelpe deg med dessverre hadde vi hatt TI2 skulle vi selvfølgelig byttet.

 Som nevnt er det så vidt jeg husker veldig lite forskjell faktisk bare noe blåtann greier, plotter og ekkolodd er 100% lik."

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ford3000 skrev:

Takker for alle svar, men redd for at jeg ikke kommer noen vei i denne saken. 

Jeg får ta i bruk instrumentet som det er.  Antar at Elite 7Ti er ok for mitt bruk.

hei! 7TI er sikkert ok for ditt bruk, men det er jo ikke det som er poenget her. 

Har Høcom solgt deg noe annet enn det du har fått, har de et ansvar for å rydde opp. Om ikke annet bør du få et prisavslag. 

Jeg ville i alle fall bedt dem om en begrunnelse for hvorfor de ikke mener de skal følge opp dette, når de har levert deg en annen maskin enn den du har kjøpt og betalt for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er svar jeg fikk

5 års reklamasjonsrett gjelder hvis det er feil på produktet ikke ved feillevering, når det er sagt så send alt i retur i original forfatning og i original emballasje så krediterer vi hele kjøpet og gir deg pengene igjen.

 

Jeg har dessverre kastet esken, men den var uansett for annet instrument enn det jeg fikk.  Alt av emballasje og bruksanvisninger var for Ti2 typen.

Tror jeg skal ta kontakt med Lowrance direkte i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forutsatt at du kan dokumentere kjøpet ditt (kvittering) spiller det ingen rolle hva selger måtte mene, denne varen er dekket av fem års reklamasjonsrett og selger har foretatt et soleklart kontraktsbrudd. Ordet reklamasjon betyr «klage», og er på ingen måte begrenset til en defekt. Meld sak til Forbrukertilsynet:

https://www.forbrukertilsynet.no/har-du-en-klage/klag-til-forbrukertilsynet

Endret av erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.