Gå til innhold
Fiskersiden

Colibri Predator Cup 2020 - Oppsummering og resultater


erik
 Share

Recommended Posts

1. april 2020 så en ny konkurranseform innen predatorfiske dagens lys. Colibri Predator Cup var opprinnelig ment å være en morsom greie vi i Team Colibri håpet å få med oss noen ivrige og konkurranselystne sportsfiskere på. 

3.+Jarle+Reitan+brosme+10080gr.jpg

Mats+Davidsen+%25C3%25B8rret+75cm.jpg

 

 

Les mer her:

https://teamcolibri.blogspot.com/2020/11/colibri-predator-cup-2020-oppsummering.html

Endret av erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kudos fra meg også for opplegg, oppdateringer og premiering mv. Særlig loddtrekningen ga jo et visst håp hos oss småfiskere. 

Jeg hadde en slags ambisjon om en anstendig plassering i kystklassen, men den j.... havabboren er jo klin umulig. 

Den som kom dårligst ut av dette, er kanskje den pingle-gjedda jeg fikk fra kano i Femunden, som måtte bøte med livet for at jeg skulle få målt den... Men mange vil kanskje mene at kakking av gjedde i Femunden er kultivering uansett. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som TT sa spiller det ingen rolle hvor du har bena mens du fisker i CPC, i en båt eller på land, så lenge de er innenfor Norges grenser. :) Ja, vi avsluttet nå 31.10.20. Vi har begynt å lukte på 2021, så følg med litt så kanskje vi fyrer opp igjen på vårparten. (Hvis vi gjør det så annonseres det både her, på blogg og på Fjesboka.) Jeg har noen tanker rundt endringer som må på plass for å begrense jobben bak, for Atle har virkelig jobbet ræ.. av seg her, så det skal diskuteres litt internt i løpet av vinteren. 

MEN det har virkelig rent inn med positive tilbakemeldinger fra både dere og sponsorene, og det varmer. Tusen takk for det, det hjelper betydelig på motivasjonen for en ny runde i 2021.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, erik said:

Som TT sa spiller det ingen rolle hvor du har bena mens du fisker i CPC, i en båt eller på land, så lenge de er innenfor Norges grenser. :) Ja, vi avsluttet nå 31.10.20. Vi har begynt å lukte på 2021, så følg med litt så kanskje vi fyrer opp igjen på vårparten. (Hvis vi gjør det så annonseres det både her, på blogg og på Fjesboka.) Jeg har noen tanker rundt endringer som må på plass for å begrense jobben bak, for Atle har virkelig jobbet ræ.. av seg her, så det skal diskuteres litt internt i løpet av vinteren. 

MEN det har virkelig rent inn med positive tilbakemeldinger fra både dere og sponsorene, og det varmer. Tusen takk for det, det hjelper betydelig på motivasjonen for en ny runde i 2021.

 

Kanskje dere burde tatt en liten deltakeravgift, så kunne dere betalt noen (eller dere selv) for å administrere. 
Det kan selvfølgelig slå negativt ut på antall deltakere men med årets suksess så vil jeg tro mange av de samme vil melde seg på igjen, og også dra med seg flere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Fiskemannen skrev:

Kanskje dere burde tatt en liten deltakeravgift, så kunne dere betalt noen (eller dere selv) for å administrere. 
Det kan selvfølgelig slå negativt ut på antall deltakere men med årets suksess så vil jeg tro mange av de samme vil melde seg på igjen, og også dra med seg flere. 

Ideen er god den, og det kan hende vi ikke slipper unna siden FishDonkey (som vi bruker for innmeldinger og administrasjon) vanligvis vil ha betalt for såpass store og kompliserte konkurranser som denne. FD måtte gjøre flere tilpasninger hos seg for at vi kunne bruke de, og hvis vi skal kjøre et år til er det særdeles fristende å fortsette med FD som nå nettopp er tilpasset denne bruken. Det finnes mange liknende applikasjoner der ute, men ingen som takler alt som skal til. Vi må for eksempel ha en geografisk avgrensing, synlighet internt for alle fangster for alle påmeldte, mulighet for lister både for enkeltarter og "klasser" som oppdateres automatisk, mulighet for uttrekk som administrator etc. Vi endte med å avveie FD mot en til, ingen av de hadde alt vi trengte men FD var imøtekommende og vi fikk direkte kontakt med en utvikler hos de som har gjort en kjempeinnsats, så da ble valget enkelt.

Deltageravgift er dog litt skummelt, vi faller veldig fort inn under Lotteriloven hvis vi skal kombinere en avgift og trekkepremier, og siden vi ikke er ideell organisasjon åpner dette igjen opp et byråkrati jeg ikke vil begi meg inn på. (Et byråkrati jeg støtter forøvrig, lotterier og lotteri-liknende virksomhet bør absolutt reguleres strengt.) 

En vei midt i mellom der er at FD tar betalt en dollar eller fem for påmelding, men uten at det går til oss. Da blir det bruken av FD man betaler for, ikke selve konkurransen. Dette er en av flere ting som må sjekkes ut fremover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, erik said:

Ideen er god den, og det kan hende vi ikke slipper unna siden FishDonkey (som vi bruker for innmeldinger og administrasjon) vanligvis vil ha betalt for såpass store og kompliserte konkurranser som denne. FD måtte gjøre flere tilpasninger hos seg for at vi kunne bruke de, og hvis vi skal kjøre et år til er det særdeles fristende å fortsette med FD som nå nettopp er tilpasset denne bruken. Det finnes mange liknende applikasjoner der ute, men ingen som takler alt som skal til. Vi må for eksempel ha en geografisk avgrensing, synlighet internt for alle fangster for alle påmeldte, mulighet for lister både for enkeltarter og "klasser" som oppdateres automatisk, mulighet for uttrekk som administrator etc. Vi endte med å avveie FD mot en til, ingen av de hadde alt vi trengte men FD var imøtekommende og vi fikk direkte kontakt med en utvikler hos de som har gjort en kjempeinnsats, så da ble valget enkelt.

Deltageravgift er dog litt skummelt, vi faller veldig fort inn under Lotteriloven hvis vi skal kombinere en avgift og trekkepremier, og siden vi ikke er ideell organisasjon åpner dette igjen opp et byråkrati jeg ikke vil begi meg inn på. (Et byråkrati jeg støtter forøvrig, lotterier og lotteri-liknende virksomhet bør absolutt reguleres strengt.) 

En vei midt i mellom der er at FD tar betalt en dollar eller fem for påmelding, men uten at det går til oss. Da blir det bruken av FD man betaler for, ikke selve konkurransen. Dette er en av flere ting som må sjekkes ut fremover. :)

FishDonkey var en god løsning og det var morsomt å følge med underveis. 
Ser for meg det var mye jobb å verifisere alle fangstene samt svare på dumme spørsmål fra grønnskollinger som meg selv. Denne belastningen vil jo også øke med et økt antall deltakere. 
Uansett var det veldig moro, og premien min fra Seeberg er allerede kommet, det var usedvanlig kjapt levert!
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ville at sponsorene skulle sende selv til vinnerne, ikke først sende til oss for lagring og videre utsending. Delvis er dette en mer effektiv løsning og delvis blir det ganske mye penger i porto for oss i teamet. (Å sende elmotorer øst og vest er IKKE gratis.) Sponsorene kan dessuten trekke fra sin kostnad for porto på moms og skatt, jeg tviler på at Jan Tore Sanner vil godta at jeg fører porto i CPC til fradrag på selvangivelsen min. :D 

Joda, men nå har vi allerede en base med 300+ deltagere som er ferdige som "grønnskollinger" og kanskje ikke stiller de samme spørsmålene enda en gang i 2021. :) Hvis disse 300 igjen drar inn nye deltagere så kan det hende at de står for litt kompetanseoverføring også. Det er lov å håpe som det heter....

Vi (les; Atle) har gjort unna det meste av arbeidet med tilrettelegging, valg av programvare og sponsorene er kjent med konseptet. Oppsummert så regner jeg med mindre jobb i 2021, men den løpende kontrollen er der fortsatt og må fordeles ut. Vi må også ha med oss den anonyme juryen videre, denne er satt sammen av en gruppe rutinerte sportsfiskere utenfor teamet og har bistått i alle saker der vi har vært i tvil eller hvor en deltager har klaget på hvordan en innmelding har vært håndtert fra vår side. (For eksempel der vi har godkjent, men kortet ned innmeldt lengde kontra hva deltageren selv mener.)

Endret av erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, erik said:

(For eksempel der vi har godkjent, men kortet ned innmeldt lengde kontra hva deltageren selv mener.)

Eller, i mitt tilfelle, forlenget innmeldt lengde  :lol:
Det vil nok sikkert bli lettere neste år, og jeg kommer garantert til å dra med meg inn flere deltakere. Gjerne jeg kan ordne noen mindre spnsorer også, det kan vi se på når det nærmer seg.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.