Gå til innhold
Fiskersiden

Fluekjøp på nettet


Karleif
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

HAHAHAHAHA!

Fant nettopp ut at shop'en var utvidet med fluer... Kikket litt rundt før jeg stoppet ved denne :

bite_my_salty_beaver.jpg

Den heter "Bite My Salty Beaver" !!!

Hva er det med heste-eiere og fluebinder som gjør at de finner på så mange rare navn?

[^][^][^][^][^][^][^]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

De har noen sjø ørret fluer også [ :) ]... de ligger under Trout Flies-> Lures. Her har du bl.a. zonker fluer, marabou og boobies....

/frode

sitat:Opprinnelig postet av Havengel

Du betaler med VISA. Frakta er ikke mye å snakke om, ca £1.50 (20 kr). Bestill for under 200, så får du det inn tollfritt. Det blir ca 60-70 fluer for ca 200 spenn. De har kun ørret og gjeddefluer, ikke sjøørret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angående fluen "Bite My Salty Beaver". idéen til fluen opstod på Kanten af Orkla i Juli 2002, da jeg sammen med en kammarat sad og så på en Bæver der kom svømmende i elven. man plejer vel egentlig at opfinde fluen før man døber den men i dette tilfælde op fandt vi to navne nemlig "Nice Little Beaver" som er en lakseflue og "Bite My Salty Bevaer" der er en rekeimitation til sjøen. i originalt mønsteret er der brugt bæveruld eller dækhår, men har efterhånden erstattet disse med bedre og mere levende materialer.

"Bite My Salty Beaver" er som sagt en rekeimitation. jeg bruger den gerne når vejret er lidt mørkt med regn o.l. det er ikke sikkert at du kan se det på billedet, men fluen har en aura af pealr starlight dubbing, der giver fluen lidt spræl. prøv fluen, den virker, jeg foretrækker str. 4 og 6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.