Gå til innhold
Fiskersiden

Kristian tester ut kystmeite


Aane
 Share

Recommended Posts

Etter ein sommar full av makrell og småsei ville eg teste ut noko nytt, så eg valde heller å bruke makrellen til agn for ein periode. Her tenkte eg å skrive om fangst (og ikkje minst mangel på fangst), spørsmål, og diverse.

 

Første tur

Eg køyrde ut mot Øygarden med ein boks makrellfileter i bagasjerommet, ganske så gira på å prøve ut agnfiske. Eg har fiska mykje, men lite med agn, då helst berre etter hvitting når eg var mindre, og då meiner eg eigentleg at det var det einaste eg fekk på agn. Men no hadde eg jo sett på youtubevideoar og laga eigne takkel, så eg var sikker på at dette ville bli bra.

 

Eg køyrde til ein stad eg trudde skulle vere bra, ettersom eg aldri hadde satt meg fast med vanleg sluk og det var smådjupt.

Agnet kom på kroken og småfisken/krabben dro det av. Det var ein koseleg leik me hadde gåande ein stund. Det einaste som forstyrra leiken var at eg satte meg fast heile tida. Takkela eg hadde laga kvelden før blei færre og færre og irritasjonen blei større og større. Eg satte på det siste takkelet og kasta uti, satte stonga opp i ein  kreasjon frå Claes Ohlson som eg tenkte kunne fungere som ein base, medan eg byrja å lage nye takkel. 

Medan eg banna, snakka med meg sjølv, og klaga, byrja plutseleg stanga å hoppe. Kreasjonen frå Claes fungerte visst ikkje så bra som base allikevel. Eg fekk løfte stanga og gitt tilslag, og det viste seg å vere noko i andre enden. Noko tungt! Kampen var ganske kjapp ettersom det ikkje var så djupt. Eg håpa på ein enorm torsk, kanskje ei lange. Men det som kom opp var ikkje mindre en ein havål. Etter ein del klumsing fekk den den på land utan å skade den, og utan å skade meg sjølv. For ein kul fisk! 

IMG_1433.thumb.PNG.f7cd34f5714c5a4268422fb27091ecc9.PNGIMG_1436.thumb.JPG.3731951f53921ca81ec420cf5f87913c.JPG

 

Og dermed var eg hekta! Ålen fekk svømme vidare etter kroken var fjerna. Og om nokon lurer så  har dykk heilt rett, det er ein pilk som ligg der, og det var denne som var brukt som søkke. Litt etterpå fekk eg ein fin lyr. 

IMG_1434.thumb.PNG.93747eb04a5581fedb26521c893c670b.PNG

 

Men til slutt måtte eg hente i barnehage, og eg hadde uansett klarte å mista alle takkela mine igjen. Men eg var veldig gira på å komme meg ut igjen.

 

Andre tur

No hadde eg oppdaga Campelen, og eg hadde dermed oppgradert både søkker, krokar, og søte små blekksprutane som pynta dei nylaga takkela mine. Eg sikta på Ormhilleren! IMG_1394.thumb.JPG.3cfa07eeb5bf2642f1e82a513d9c2e49.JPG

Hadde fiska her eindel med sluk gjennom sommaren, men no skulle eg prøve ein ny stad som eg hadde blitt tipsa om på Campelen. Det regna, og blåste ganske surt, men eg hadde med søppelsekk til å både dekke sekken med og  i tilfelle det skulle dukke opp ei stor nok kveite. Denne gongen hadde eg både makrell og reke. Det kunne jo ikkje slå feil! Det starta bra ettersom eg ikkje mista takkela mine! Men utanom ein stor knurr og ein liten sei så mata eg for det meste krabben denne dagen. Etter ein fire-fem timer køyrde eg til same staden der eg fekk havålen for å søke litt meir fiskelykke, samt ly for vinden. Brukte tida mi effektivt, og når eg endeleg hadde klart å miste alle takkela tok eg turen heim. Det blei forresten ein liten torsk på slutten, og eit par gylter.

 

Tredje tur

Då var det på an igjen! Ormhilleren igjen. Teknikken hadde betra seg, eg følte eg visste meir kva eg gjorde, etter å ha brukt ein time på å spørre ut alle på Campelen. Kaldt og surt, men håpet var der. Så forsvann håpet litt etter litt når det ikkje blei noko denne gongen heller. Ikkje så mykje krabbe på agnet denne gongen, ikkje eingong dei ville ha scampi/reke miksen min. Jaja, såg ørn og hauk, og det er jo alltid kult!

 

Fjerde tur

Eg må djupare! Lange hadde vore kjekt. Eller brosme, det har eg jo faktisk aldri fått. Leser alt eg kjem over på forumet her inne. Steinestø, frekhaug, og Breistein virker som greie stadar. Så eg tar med meg kameraten min og sikter på Steinestø. Kjem fram, og ser ut i mørke kvelden. Her treng me hovudlykt, har ikkje hovudlykt, så me snur og køyre til Breistein. Fin plass! Med det meiner eg lett å komme til, og opplyst. Det ligger til og med ein skjerefjøl der som eg kan fikse agnet på! Veldig forsiktig optimist no. 

IMG_1437.thumb.PNG.cc341254c71350dcfccc366800c5b512.PNG

Agnar opp og kaster ut. Det synk lenge, og botnen verkar grei. Ferja kjem og går, og eg drar dermed opp og sjekker agnet kvar gong ferja køyre inn til kai. Ikkje noko liv. Eit par gonger er det litt rørsle i stonga, men det kan like gjerne vere fisk som svømmer inn i lina, for det sluttar kjapt. 

 

Blir nok fleire turar til Breistein ettersom det er ein enkel plass for meg å køyre til, men vonar det blir litt meir fisk neste gong. Det var dei same to rekene som som satt på kroken når eg slutta å fiske etter ein tre timar som var på når eg kom. Fiska aktivt med ei anna stong, det same gjorde kompisen min. Ingen fisk. Men ekstreme mengder sjøpung! 

 

 

Endret av Aane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Aane skrev:

då helst berre etter hvitting når eg var mindre, og då meiner eg eigentleg at det var det einaste eg fekk på agn.

Høres en smule kjent ut, ja! Hvitting, krabber, sypiker og lyr er det bare å venne seg til. Har alltid lurt på hvorfor folk setter ut krabbeteiner når man får mange flere på stang ... 

Flott rapport, gøy å se at det kommer nye aktive til her på Vestlandsforumet. Fortsett sånn!

Jeg var nokså grønn i fjor sommer, og nå drar jeg opp både det ene og det andre, fullstendig bitt av basillen. Noen ganger har man lite flaks, det er bare å være tålmodig. Ikke gi opp Ormhilleren, om det er dødt der nå, så tar det seg nok opp etterhvert. 

Og som du allerede har oppdaget, er Campelen stedet å gå. Det er også en øvelse i selvbeherskelse, som du sikkert har merket ... Foreløpig er rekorden min å sprenge budsjettet med bare 250%. 

Ser frem til å høre mer fra deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott rapport! Sånt liker vi, og da kan vi tilgi at du bruker fremmedspråk.

Du mister en god del mindre tackler når du har stang som passer til bruket, og bruker knekkfortom, men det er ingen ulempe med å starte med masse knytetrening heller.

Steinestø og Breistein er ikke plasser fisken står, kun passerer så du trenger litt flaks eller nitidig lesning av strømkart og slikt, flaks er greiest. Men legger du nok stangtimer i det så klaffer det etterhvert.

og forsåvidt, uansett hvor du drar er høstfisket ganske uforutsigbart.

Ser frem til neste rapport (og jfr toveis så er dette akkurat det jeg mente)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knekkfortom er kystmeitingens svar på offersink

Det er at du knyter på en stump svakere snøre ned til blyet slik at det ryker der og du bare mister blyet istedetfor hele tackelet. Det finnes et utall løsninger på akkurat hvordan du gjør det, men til kystmeite er det viktig å huske at det fremdeles er sterkt nok til å kaste blyet. 0.40 av god kvalitet er det absolutt laveste hvis du skal kaste bly over 100 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ølgylt skrev:

Knekkfortom er kystmeitingens svar på offersink

Det er at du knyter på en stump svakere snøre ned til blyet slik at det ryker der og du bare mister blyet istedetfor hele tackelet. Det finnes et utall løsninger på akkurat hvordan du gjør det, men til kystmeite er det viktig å huske at det fremdeles er sterkt nok til å kaste blyet. 0.40 av god kvalitet er det absolutt laveste hvis du skal kaste bly over 100 gram.

Skjønner! 
 

Det tilsvarer prinsippet for et tackel for markfiske etter laks, der de fleste bruker tynnere snøre ned til søkket. I noen elver er det sågar påbudt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Lady Knurr skrev:

Høres en smule kjent ut, ja! Hvitting, krabber, sypiker og lyr er det bare å venne seg til. Har alltid lurt på hvorfor folk setter ut krabbeteiner når man får mange flere på stang ... 

Flott rapport, gøy å se at det kommer nye aktive til her på Vestlandsforumet. Fortsett sånn!

Jeg var nokså grønn i fjor sommer, og nå drar jeg opp både det ene og det andre, fullstendig bitt av basillen. Noen ganger har man lite flaks, det er bare å være tålmodig. Ikke gi opp Ormhilleren, om det er dødt der nå, så tar det seg nok opp etterhvert. 

Og som du allerede har oppdaget, er Campelen stedet å gå. Det er også en øvelse i selvbeherskelse, som du sikkert har merket ... Foreløpig er rekorden min å sprenge budsjettet med bare 250%. 

Ser frem til å høre mer fra deg!

Satser på å både fiske og skrive meir framover. Kona mi veit godt at eg er mykje enklare å å ha med å gjere når eg får fisketrangen ut av systemet:)

 

Skulle innom Campelen og kjøpe to glidere, men endte opp med å bestemme meg for å kjøpe eit kystmeitesett så dette kan bli dyrt ja!

 

Ormhilleren er ikkje gitt opp, eg likar den staden veldig godt så eg skal absolutt tilbake.

 

Kjekt å høyre frå deg og eg sett pris på å lese dei underhaldande postane dine her inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Ølgylt skrev:

Flott rapport! Sånt liker vi, og da kan vi tilgi at du bruker fremmedspråk.

Du mister en god del mindre tackler når du har stang som passer til bruket, og bruker knekkfortom, men det er ingen ulempe med å starte med masse knytetrening heller.

Steinestø og Breistein er ikke plasser fisken står, kun passerer så du trenger litt flaks eller nitidig lesning av strømkart og slikt, flaks er greiest. Men legger du nok stangtimer i det så klaffer det etterhvert.

og forsåvidt, uansett hvor du drar er høstfisket ganske uforutsigbart.

Ser frem til neste rapport (og jfr toveis så er dette akkurat det jeg mente)

Då satser me på flaksen ettersom eg ikkje er så kompetent i å lese straumkart enno:) 

Knekkfortom er ikkje dumt, har brukt det etter laks tidligare, men aldri hatt eit namn for det. Men det skal på med ein gong kystmeitestanga mi er i heimen. 
Som du sier er haustfiske alltid urforutsigbart, så eg ser på desse turane som rekognosering:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Femte tur

Fekk tatt meg ein liten tur i kveld òg. Denne gongen prøvde eg kaien i Tellevikabukta. Finn plass for kveldsfiske. 
DBC08B20-82BC-47C1-B0F4-C1EB4F910EE6.thumb.jpeg.5830665e759491dedb34533dc3a448c9.jpeg
 

Lite straum og ein fin plass med benker og det heile, men heller ikkje i kveld blei det noko. Rekene låg urørte. Lot vel agnet ligge i ein halvtime før eg flytta litt på det. Prøvde òg litt aktivt meitefiske, men heller ikkje det resulterte i anna enn sjøpung og sjøstjerner. Etter omkring tre timar måtte eg gje meg. Men frisk luft! Eg fekk og høyrd på eindel podkaster eg ville få med meg.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Ølgylt skrev:

Reker? 

Hvorfor ikke makrell 

Men kult du kommer deg ut

Har brukt opp det eg hadde av makrell. Åt opp mesteparten før eg byrja med meitefiske, og resten har eg sakte men sikkert donert til sulten krabbe på OrmhillerenEtter det eg har forstått så kjem reker på ein god andreplass. Det er kanskje mogleg å kjøpe fryst i nokre daglegvarebutikkar? Synes absolutt eg har fått betre respons på makrell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiwi, REMA og coop pleier å ha inne. 

Og de internasjonale matbutikkene har alltid mye rare frossen fisk

Ellers funker også sypike kutlinger og sei

Hvitting funker hvis du får spicet den opp litt, rekespray El l. 

Og campelen har makrell og sild

Endret av Ølgylt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ølgylt skrev:

Kiwi, REMA og coop pleier å ha inne. 

Og de internasjonale matbutikkene har alltid mye rare frossen fisk

Ellers funker også sypike kutlinger og sei

Hvitting funker hvis du får spicet den opp litt, rekespray El l. 

Og campelen har makrell og sild

 

1 time siden, Kim Rasmussen skrev:

Reke alene som agn på kveld/nattfiske på denne tiden av året: Da bør man ha ekstra god tolmodighet!

Det er fet fisk som gjelder som agn nå. Kiwi har ihvertfall makrell og sild ferdig filetert i frossen blokk.

 

Knall, då har eg jo ein god unnskyldning for min mangel på fisk:D Men då blir det kiwimakrell neste gong! Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer mitt killer-combo-tips til kystmeite (funker hele året) ;) Makrell+blåskjell (surret sammen med agnstrikk).
Til mindre kroker til flatfisk f.eks kan det være en fordel og surre dette sammen på en agnnål og overføre dette til kroken.

Ingen sultne fisker svømmer forbi denne komboen, og den gir fra seg mye lukt/smak i vannet, så fisken finner agnet lett i mørket. Blåskjell plukker du lett i fjæren (på lavvann) der det er brakkvann og litt strøm. Kan fint fryses også.
Bruk en litt grov kniv til å dele blåskjellene og grave ut innmaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjette tur

Køyrde tilbake til Tellevikabukta i dag. Hadde med meg ein kompis denne gongen, så det var tre stenger agna med makrell denne kvelden. 

Var ganske stille, men det var nokre forsiktige napp som endte med ein hågjel, som var veldig kjekt:)0CAFB4FA-D588-4BAC-96EC-47017B9E17AD.thumb.jpeg.da0819b57b8af4183cfeedc517934f0b.jpeg
Utanom dette var det dødt. Eller kompisen min tømde bukta for sjøpung. 
94ECBE41-7AD0-4C02-9F70-48B7DC571C94.thumb.jpeg.5fa1cd8f5a607258a70d5da3472c1085.jpeg
Me var vel på plassen i omkring 2-3 timar før me køyrde heimat. Har jo vore lågvatn desse siste gongene eg har vore ute, veit ikkje om det kan forklare at makrellen får ligge i fred. 
Har ikkje heilt kontroll på tidevatn og fisk. Kva type stadar kan det vere lurt å prøve om tida du har til rådighet og lågvatnet overlapper?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Aane skrev:

Sjette tur

Køyrde tilbake til Tellevikabukta i dag. Hadde med meg ein kompis denne gongen, så det var tre stenger agna med makrell denne kvelden. 

Var ganske stille, men det var nokre forsiktige napp som endte med ein hågjel, som var veldig kjekt:)0CAFB4FA-D588-4BAC-96EC-47017B9E17AD.thumb.jpeg.da0819b57b8af4183cfeedc517934f0b.jpeg
Utanom dette var det dødt. Eller kompisen min tømde bukta for sjøpung. 
94ECBE41-7AD0-4C02-9F70-48B7DC571C94.thumb.jpeg.5fa1cd8f5a607258a70d5da3472c1085.jpeg
Me var vel på plassen i omkring 2-3 timar før me køyrde heimat. Har jo vore lågvatn desse siste gongene eg har vore ute, veit ikkje om det kan forklare at makrellen får ligge i fred. 
Har ikkje heilt kontroll på tidevatn og fisk. Kva type stadar kan det vere lurt å prøve om tida du har til rådighet og lågvatnet overlapper?

 

 

 

Kult at dere fortsetter gutsingen! Noe bra dukker garantert opp etter hvert.

Slenger med et par bilder fra kaien i Tellevikbukta som jeg kunne finne i farten (bare for å bevise at det finnes ok fisk der).

Lysing på 3400 gr. (2014)

Havmus 2200 gr. (2012)

Og en liten havmus (2012 det og).. Fått en god del av de der der.

Samtlige havmus vi har fått fra kaien der (og det er en del) har tatt på fjærende sjø etter det jeg husker.
Lange og annen fisk har vel helst tatt ca. ved full flo.
Fjære = ca. ganske dødt etter det jeg husker.
Hågjel og lange tror jeg vi har fått på nesten hver tur i mørket.

Ellers så ligger det en del rapporter her på fiskersiden fra folk som har besøkt kaien og fått div.
Kanskje ikke verdens mest spennende plass, men det dukker opp noe bra innimellom ihvertfall.
Vi har ihvertfall fått bedre uttelling i Tellevikbukta enn på Steinestøkaien.

 

Lysing 3400 gr. 85 cm..jpg

ÆÅA001 Fiske 052.jpg

ÆÅA001 Fiske 053.jpg

ÆÅA001 Fiske 039.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, max_fishing skrev:

Kjekke rapporter! Og bra at folk svarer og kommenterer. Som i gamle dager! Facebook er ut.

Kjekt å høyra. Verkar som sida ikkje lenger så stor som den har vore før ifølge det folk seier, men eg synes iallfall det er mange hyggelige og lærerike kommentarar her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Kim Rasmussen skrev:

 

Kult at dere fortsetter gutsingen! Noe bra dukker garantert opp etter hvert.

Slenger med et par bilder fra kaien i Tellevikbukta som jeg kunne finne i farten (bare for å bevise at det finnes ok fisk der).

Lysing på 3400 gr. (2014)

Havmus 2200 gr. (2012)

Og en liten havmus (2012 det og).. Fått en god del av de der der.

Samtlige havmus vi har fått fra kaien der (og det er en del) har tatt på fjærende sjø etter det jeg husker.
Lange og annen fisk har vel helst tatt ca. ved full flo.
Fjære = ca. ganske dødt etter det jeg husker.
Hågjel og lange tror jeg vi har fått på nesten hver tur i mørket.

Ellers så ligger det en del rapporter her på fiskersiden fra folk som har besøkt kaien og fått div.
Kanskje ikke verdens mest spennende plass, men det dukker opp noe bra innimellom ihvertfall.
Vi har ihvertfall fått bedre uttelling i Tellevikbukta enn på Steinestøkaien.

 

Lysing 3400 gr. 85 cm..jpg

ÆÅA001 Fiske 052.jpg

ÆÅA001 Fiske 053.jpg

ÆÅA001 Fiske 039.jpg

Oi! Sjå det! Mykje fin fisk:) Ein blir med ein gong meir gira når ein ser kva som finnes der ute. Ein fin lysing hadde absolutt vore kult, og sjølvsagt òg havmus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi! Satt her heime og kom på at den litla jenta mi hadde ei flaske tran me hadde gitt opp. Vurderte først å teste det ut direkte på agnet på neste tur, men så tenkte eg at å fryse ned terninger av det (fast i ein stor svivel eller noko) kanskje kunne ha noko for seg:D Etterkvart så innsåg eg at det var nok andre som hadde tenkt på dette før meg, og det jekka meg ned nok til å søke litt på forumet. 
 

Attraqua var det er fann mest om. Er dette noko ein får kjøpt over disk (Campelen?), eller må ein på verdsveven? Og funkar det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.