Gå til innhold
Fiskersiden

Noen som skal på tur i helga ?


Bonavar
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Jeg har blanka 3 helger på rad nå. Derfor legger jeg fiskinga på isen for i år. Tenker nå på SØ og Abbor fiske. Nå er det bare å vente på at kulda skal islegge det som er av vann rundt Oslo for min del. Da blir dert frem med 50 snella å små haspel stenger fra 40-70cm. Pimpel stikka er ut å er gammeldags i mine øyne. Mye kulere å dra fisk på haspel snelle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er jo å komme seg ut. Selv tok jeg en tur mellom slagene i går. Prøvde 3 steder langs sjøen men siden det var så fint klarte jeg ikke å gi meg. Så det ble en liten tur inn i skogen også bare for å prøve. Målet var Abbor og Gjedde. Men det var like tregt der. Var flere som hadde tent bål som satt og koset seg. Nesten det man må gjøre nå. Komme seg ut med familien lage bål å grille noen godt på flammene. Lukten av bål,røyk å grill mat blir jo aldri feil :)

2146705379_Resized_20201128_1342281.thumb.jpg.7051c80329fa76599bd5a52ebdd6fa09.jpg

Kona ble med på en liten tur i går. Damene holder jo ikke ut like lenge som oss. Men gøy at dem blir med en tur av og til synes jeg :wub: Det viktigste for meg da er at hu får fisk å ikke jeg. 

2023579013_20201128_1347551.thumb.jpg.33035854c9112d9a911e4490d53ac505.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TT er det en Penn Conflict II du har der ?

Kompis har den samme å den er utrolig tung/hard og sveive inn. Han har tatt av noen skiver om jeg forstår han rett på sveiva. Men den blir ikke noe bedre. Du blir faktisk sliten av å stå med den. Har lest om flere som mener det samme om de snellene. Nå har han kjøpt seg en ny Okuma Helios den går som en klokke om vi sammenligner. Har du samme problemet ? Først var jeg sikker på dette var en produksjonsfeil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bonavar skrev:

TT er det en Penn Conflict II du har der ?

Kompis har den samme å den er utrolig tung/hard og sveive inn. Han har tatt av noen skiver om jeg forstår han rett på sveiva. Men den blir ikke noe bedre. Du blir faktisk sliten av å stå med den. Har lest om flere som mener det samme om de snellene. Nå har han kjøpt seg en ny Okuma Helios den går som en klokke om vi sammenligner. Har du samme problemet ? Først var jeg sikker på dette var en produksjonsfeil. 

Ja, det er den snella. I str. 1000. 
 

Vi hadde en «tråd» om dette tidligere. Og jeg sjekka snella opp i mot noen Shimano-sneller, uten å finne den helt store forskjellen. Jeg har også denne i 5000. Heller ikke den kjennes spesielt hard ut. 
 

Den 5000 varianten er for øvrig en panservogn. Den er faktisk for kraftig i foten til å passe helt i snellefestet på en 10 fot 20-50 stang jeg har, og da har nok Penn tatt for mye Møllers .... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.