Gå til innhold
Fiskersiden

Julekalender 2020


Ølgylt
 Share

Recommended Posts

Fiskersidens legendariske julekalendre går det fremdeles gjetord om, men siste juleevangelium er ennå ikke skrevet, så vi fyrer herved opp en av julas beste tradisjoner:

Fiskersidens julekalender anno 2020

Og i god Lady- og butlerånd, kjører vi same procedure as every year: Velg deg en dato og kom med noe høvelig fiskerelatert, med eller med uten juleglitter.

(Jeg er #¤&# ikke en butler!)
(Butlere skal ses, men ikke høres. Et glass sherry, takk.)

For brukere som har kommet til etter at fishy julekalendere lyste opp fuktige (håper vi) vinternetter, kan vi informere om at både enorme poster som slår koronaen ut av kroppen og koselige bilder er kurant, samt alt i mellom. Og det trenger ikke være en skikkelig trofefisk heller, poster om leppefisker, kutlinger og steinsmett er vel så interessante, samt poster om utstyr, hendige uhell, ønskedrømmer og whatnot.

Skulle noen ønske å bidra med premier eller sånt, er det bare å skrive i posten her, så finner vi ut av hvordan vi lager jury og sånt. 

Nå er vi jo ikke så veldig mange aktive her på forumet,men både unge og gamle håpefulle har kommet til i det siste, så vi oppfordrer passive lesere/brukere til å se dette som en anledning til å bidra i beste juleånd, og nye brukere til å ta utfordringen. Dette er en glitrende anledning til å bli en del av fellesskapet. Det er alltid plass til en til som stinker fisk!

(Skulle vi ikke bli mange nok, er det mulig å ta flere datoer hvis noen skulle ønske det, men heller én god luke som er gøy å skrive og en tom en, enn to som føles som et pes å få til.)

 

1. Desember : Ølgylt

2. Vikarluke av Lady Knurr

3. Fiskemannen

4. Erik

5. Arts og specimengutten

6.

7. Svein Gabrielsen

8.

9. TT

10.

11.

12.

13.

14.

15. Eivind Stensrud

16. Phillip L

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24. 

 

Hvis dere trenger inspirasjon er de forrige julekalenderene samlet her:

 

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?/forum/79-gjennomførte-konkurranser/

 

 

 

 

 

 

Endret av Ølgylt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Responsen var faktisk bedre enn jeg hadde ventet, ettersom jeg trodde at det var bare Erik som ville svare. All ære til han og Gabrielsen.

Jeg minner på at dette er akkurat den type ting som får opp aktiviteten her inne, og lista ligger ikke høyt.

Om det blir en kalender med fire luker, så er det mye bedre enn ingen, men noen luker til hadde gjort seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har delt omsorg for podinnene og en fordel med det er at jeg bare trenger å finne 12 kalendergaver istedenfor 24, og denne kalenderen her minner i så måte litt om det.

Men men, det er plass for alle som kan tenke seg evig ære og anerkjennelse, og sikret plass i alle de gunstige plassene i det hinsidige. (men, jeg vet ikke hvordan man løser det logistiske med å ta med seg 42 jomfruer og en harpe til valhall for å feste og sloss. Og hvorfor er det ingen religioner som har at man sitter ved vann og fisker i all evighet?)

Uansett har noen luker fått sin skribent og noen har ikke valgt dato ennå, men skal kalenderen bli full må det jungeltelegraf til. 

Er det f.eks noen som har god kontakt med NKML, eller arrangørene av de forskjellige fiskivalene, eller kan nevne dette når de er innom sin lokale fiskesjappe?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må det helt åpenbart omvendt psykologi til. 

IKKE delta i adventstidens vakreste eventyr. Det kan medføre glede og andre kvalme greier. Hold deg til tv og småkaker og bli julenissefeit. 

DELTA hvis du er østlending, trønder eller på noen måte befinner deg i provinsen (dvs. utenfor Bergen). Vi bergensere vil veldig gjerne bli slått av dere. 

IKKE delta hvis du er bergenser eller bor i Bergen, nå som vestlandsforumet endelig er blitt slått av østlendingene. La oss vise den beskjedenheten vi er kjent og elsket for. 

IKKE delta hvis du du tenker at det er enkelt å snekre sammen noen ord eller bilder om fisking. Det er ekstremt vanskelig og alle er vanvittig kresne og hater å lese fiskerelatert innhold. Dessuten må alle innlegg være 10 ganger bedre enn mine, ellers kan det være det samme. 

IKKE bidra til at fiskersiden bobler over av torskefryd og flyndreglede. Sånt kan vi overlate til nurkene i kommentarfeltene i avisene. 

IKKE benytt sjansen til å stikke hodet frem. I verste fall kan det hende at folk husker deg og svarer når du stiller et spørsmål eller skriver et innlegg. Eller - gud forby - tilbyr deg å være med på fest og moro. Iiiiiik. 

IKKE delta hvis du er dame. Fiskersiden er forbeholdt mannfolk og alle damer blir mobbet på det groveste. Bare se på stakkars meg.

IKKE delta hvis du er kystmeite- eller generell saltvannsfisker. Alle vet jo at ferskvannsfiske er mye mer interessant. 

IKKE delta hvis du synes ferskvannsfiske er guddommelig. Best å la oss vettuge folk tro at du innerst drømmer om surfstang. 

IKKE delta hvis du har opplevd noe gøy, trist, euforisk, bittert eller på noen annen måte følelsesrelatert det siste fiskeåret. Vi vil garantert synes det er merkelig og være uiteressert. 

IKKE delta hvis du aldri har skrevet innlegg på fiskersiden før. Hvis du ikke har vært aktivt medlem siden 80-tallet vil ingen leke med deg. 

IKKE delta hvis du hater å lese latterlig lange innlegg av Lady Knurr. Da blir hun garantert fornærmet og sjalu. 

Da var jeg ferdig med den omvendte psykologien. Og forresten, hvis du ikke deltar nå, er det åpenbart for alle at du ikke skjønte humoren i dette innlegget. TENK SÅ PINLIG! 

 

 

Endret av Lady Knurr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TT skrev:

Jeg falt av da hun begynte å snakke om følelser ... 

Jøss, kom du så langt? Jeg tolket dithen at jeg ikke burde skrive luke siden det er omvendt psykiske lidelser eller hva ho nå skrev. Men dessverre for alle som vil ha første desember hører jeg jo aldri på hva andre sier. 

Luka er nesten klar, nå må jeg bare få en tunfisk fra land så er alt i nox 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fiskemannen skrev:

Etter å ha blitt trakassert av knurredamen tar jeg 3dje desember.

Trakassering...? Jeg som sendte deg et nydelig ulkebilde og greier? Hvis du sikter til omtalen av deg og Ølgylt som "sharkned and disturbed", var det en lapsus. Mente selvsagt sharkened and unperturbed. Skikkelig kule dudes, ass.

 

Nei, nå ble jeg lei meg. TT, gir du meg en skulder å gråte på? Trenger å snakke om følelsene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Lady Knurr skrev:

Nei, nå ble jeg lei meg. TT, gir du meg en skulder å gråte på? Trenger å snakke om følelsene mine.

Jeg har ganske solide skuldre, men de er allergisk mot tårer, så du må holde deg på en surfstangs avstand. Eller en tohånds fluestang, som vi sier i siviliserte strøk ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Lady Knurr said:

Trakassering...? Jeg som sendte deg et nydelig ulkebilde og greier? Hvis du sikter til omtalen av deg og Ølgylt som "sharkned and disturbed", var det en lapsus. Mente selvsagt sharkened and unperturbed. Skikkelig kule dudes, ass.

 

Nei, nå ble jeg lei meg. TT, gir du meg en skulder å gråte på? Trenger å snakke om følelsene mine.

"I juridisk sammenheng i Norge er trakassering definert som «handlinger, unnlatelser eller ytringer som virker eller har til formål å virke krenkende, skremmende, fiendtlige, nedverdigende eller ydmykende»"

Og jeg synes det var skremmende å skrive kalenderinnlegg. 

Følelser har jeg lært at det er sunnest å holde inne i seg og samle de opp. Så kan man spare de i årevis og slippe ut alle på en gang når man har vært uheldig og drukket en større porsjon brennevin. På den måten sparer man seg for mye prat og sutring i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør å påstå at dette er en av julens fineste tradisjoner, i alle fall morsomste! Kan prøve å skrible ned noen ord og finne noen skjeve og dårlige bilder fra kanskje Norges heteste plass når det gjelder seifiske hvis det er ønskelig. Har fullt kjør med eksamener fremover, men tror jeg kan ta 14. eller 15. desember.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Eivind Stensrud skrev:

Tør å påstå at dette er en av julens fineste tradisjoner, i alle fall morsomste! Kan prøve å skrible ned noen ord og finne noen skjeve og dårlige bilder fra kanskje Norges heteste plass når det gjelder seifiske hvis det er ønskelig. Har fullt kjør med eksamener fremover, men tror jeg kan ta 14. eller 15. desember.

 

Helt enig.

Norges heteste sei høres bra ut. Da setter jeg deg på 15de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, erik skrev:

Da har jeg en blytung sak klar til kalenderen, så jeg hopper bare inn en dag jeg ser det er hull. Ser ut som det blir 4. eller 5. med dagens liste i innlegg #1. :)

 

Det kan hende jeg kan få inn en luke til også, om skrivelysten melder seg.

Glimrende. da blir det 4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29.11.2020 at 23.01, Ølgylt skrev:

Yey. Nå begynner det å ligne noe. Hurra for trakassering 

Jeg står til disposisjon om herren ønsker litt.

Den 30.11.2020 at 7.56, TT skrev:

Jeg har ganske solide skuldre, men de er allergisk mot tårer, så du må holde deg på en surfstangs avstand. Eller en tohånds fluestang, som vi sier i siviliserte strøk ... 

Rolig nå, TT. Du er da voksen nok til å vite at det er bredden som teller.

Den 30.11.2020 at 8.09, Fiskemannen skrev:

"I juridisk sammenheng i Norge er trakassering definert som «handlinger, unnlatelser eller ytringer som virker eller har til formål å virke krenkende, skremmende, fiendtlige, nedverdigende eller ydmykende»"

Og jeg synes det var skremmende å skrive kalenderinnlegg. 

Følelser har jeg lært at det er sunnest å holde inne i seg og samle de opp. Så kan man spare de i årevis og slippe ut alle på en gang når man har vært uheldig og drukket en større porsjon brennevin. På den måten sparer man seg for mye prat og sutring i hverdagen.


Sparing er jeg særs god på, det er verre med den drikkingen. Ladyer nipper som kjent bare til årgangsportvin.

3 timer siden, Eivind Stensrud skrev:

Tør å påstå at dette er en av julens fineste tradisjoner, i alle fall morsomste!

Ah, endelig en som har skjønt det!

Kult at det begynner å bli noen dager nå. Yay!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.