Gå til innhold
Fiskersiden

Hjelp jeg leter etter rimelig bindestikke !!


Bonavar
 Share

Recommended Posts

Jeg er ingen fluefisker men bruker opphengerflue til mitt SØ fiske. Kommer nok til å prøve dette mer og mer til Abbor fiske også. 

Liker også å fikse med treblekroker som har fjær. Nå binder jeg dette selv for hånd men er ute etter en rimelig bindestikke. 

Er det noe spesielt jeg burde se etter synes dere eller skal jeg bare kjøpe noe som er rimelig ? 

 

Endret av Bonavar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av de rimelige fungerer helt fint med de krokstørrelsene du vil komme borti. Det de ikke takler er bittesmå kroker, og litt mer avansert rotasjon der man skal dreie flua rundt mens ymse lim eller lakk tørker. Sjekk gjerne Finn rett etter jul, da dukker det ofte opp splitter nye sett til en billig penge

Endret av erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips @abbor men jeg har kjøpt den allerede. Har glassbord på stua da tror jeg den der ville gjort mer skade enn nytte ,)

Jeg klarer fint å lage bucktails uten stikke men tror det blir mye enklere. Skal så klart sette meg mer inn i dette å lage fluer ette hvert også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.