arts og specimen gutten Posted December 1, 2020 Report Share Posted December 1, 2020 Hei alle sammen Jeg lurer om dere vet/har tips om noen kystmeiteplasser rundt manger på Radøy?Arter jeg ønsker å få er flyndre og hyse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cannonbang Posted December 6, 2020 Report Share Posted December 6, 2020 Hei her er gulesider din gode venn. https://kart.gulesider.no/m/wp7AZ Her har jeg satt ut et par merker for å illustrere hva jeg mener. Bruk flyfoto for å finne bukter og områder med sandbunn, og så sjøkartet for å se på dybdeforhold. Deretter det vanlige kartet for å finne veier og adkomst. Kanskje ikke helt det du spurte om, men forhåpentligvis til litt hjelp. Hyse er det nok ikke så mye av innover fjordene der, men flyndre kan det være, spesielt skrubbe og lomre. Skrubba liker seg ofte inne i og ved havner, og lomra er ofte å finne i overgangsområdene mellom berg/steinbunn og sandbunn. Utpå våren kan du også være heldig å få steinbit langs land, da er bratte bergvegger og steinurer bra plasser (og ikke minst, moloer med steinfylling) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts