Gå til innhold
Fiskersiden

MIN KALENDERLUKE AV ARTS OG SPECIMENGUTTEN 2020 5. Desember


Recommended Posts

Dagen startet med at jeg, faren min og onkelen min dro til Radøy. Når vi var fremme måtte vi ordne med agn og utstyr. Første nedslipp var så enkelt som ved båthavnen. Det tok ikke så lang tid før første fisken var oppe en fin berggylt som onkelen min tok. Etter faren min hadde fått vekk rimet fra ruten til cabincruiseren reiste vi ut på skreiskallen

Bilde:

 bilde.png.550a3fde7e007cec11d0cd925efb01c3.png

Utpå skreiskallen er det noen få plasser der en kan få stor og mye fisk.Men vi var litt uheldige og traff tangområdet.Det ressulterte i to mistet tackler.Så derfor reiste vi ut på revet like ved fedje.Der ble det napp! Første fiskene var tre torsker noen av dem under minstemål og noen rett over.(alle ble satt ut).De neste var sei,sei,sei og atter sei.da plutselig…….Det ble kjempetungt hos meg.Det ble en har og bannfull kamp.Til slutt viste det seg en 6 kg lyr i overflaten.

Bilde:    

bilde.png.27d2408764b5259a3cdb1ecf58817155.png

Etterpå prøvde vi på Holmengrå fordi de mente vi fikk nok sei (jeg personlig kunne stått der og fisket agnsei etter agnsei). Men det viste seg at vi uheldigvis og heldigvis bare fikk sei der og. Så vi reiste inn igjen. Men det var en tur jeg sent kommer til å glemme.

Sei:10

Torsk:3

Lyr:1

 

 

bilde.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, piscator skrev:

fin luke, og gratulerer med stor lyr. Mye større enn min pers. Og som vanlig typisk at vi kjipe voksne vil gi oss alt for tidlig... vi har dessverre mistet pågangsmotet og gutsen til dere unge! 

Hehe:)ja jeg er jo sånn at når jeg finner en plass der jeg kan få mye bra agnfisk så greier jeg ikke å gi meg helt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, TT skrev:

Flott luke og flott lyr. Mye større lyr enn det jeg noen gang har fått .... :o

Ja dette var nå den andre lyren for meg i den størrelsen så det er ikke så ofte jeg får så stor lyr heller;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, KjellArne skrev:

Flott luke :), stå på.

Litt kjipt å måtte gi seg fordi de andre ville dra da.

Hehe.Nå skal ikke jeg klage fordi vi hadde fisket ganske lenge så jeg skjønner på en måte at faren min ville inn igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Fin luke dette, og ekstra hyggelig at det kommer til ungdommer som deg her på forumet. Lyren er en av de beste figterne vi har her på berget, og denne er ganske stor også, så den sparka nok ifra så du kjente det ja. Husker enda en jeg fikk i trøndelag for mange år siden, den var på 14 kg, og det kjentes ut som det var draugen sjøl jeg hadde på.

Det der med ikke å gi seg kjenner jeg til ja, det blir alltid et kast til, også enda et og så bortetter.

litt tidlig for nyttårsønsker kanskje, men lykke til videre, og håper å høre mer fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, cannonbang skrev:

Hei

Fin luke dette, og ekstra hyggelig at det kommer til ungdommer som deg her på forumet. Lyren er en av de beste figterne vi har her på berget, og denne er ganske stor også, så den sparka nok ifra så du kjente det ja. Husker enda en jeg fikk i trøndelag for mange år siden, den var på 14 kg, og det kjentes ut som det var draugen sjøl jeg hadde på.

Det der med ikke å gi seg kjenner jeg til ja, det blir alltid et kast til, også enda et og så bortetter.

litt tidlig for nyttårsønsker kanskje, men lykke til videre, og håper å høre mer fra deg.

Takk Takk:)ja jeg tror du kommer til og høre mer fra meg ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen fan av hverken lyr eller sei, men følelsen av å kunne stå med stang i hånden i all evighet, den kjenner jeg. Timene bare flyr for en lidenskapelig fiskeelsker! Og den lyren din er sannelig den flotteste jeg har sett! Kanskje jeg hadde blitt mer begeistret for lyr om jeg hadde fått en sånn på kroken. Tror du klarte å inspirere meg litt der! 

 

Kjempeflott luke, du er et fint tilskudd til forumet. Velkommen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.