Gå til innhold
Fiskersiden

Noen av dere som lager egne jigger eller har erfaring med det ?


Bonavar
 Share

Recommended Posts

Jeg kjøpte meg nylig en bindestikke til å lage mine egen jigger og fluer. Er allerede godt i gang med å lage jigger til Abbor og Gjedde fiske. Det å fiske med Marabou og Bucktail jigg med og uten dupp har vert stort i America i mange år nå. Dette fiske ser ut til å være ekstremt effektivt til både Laks og Regnbueørret og flere andre arter. 

Det var sommer 2020 jeg først fikk dilla på å fiske etter SØ. Å jeg må si det er utrolig effektivt og fiske med opphenger flue. En flue koster fort 40kr stk så hvorfor ikke lage sine egne. Dere som kjenner meg her inne på FS vet jeg har stort hjerte for Abbor fiske. Så nå lager jeg jigger i alle størrelser og farger. 

Jeg har aldri prøvd flue/jigg før men når jeg ser på youtube blir jeg for påvirket. Synes også det er gøy å prøve ut nye ting. Dere som fisker med flue vet jo hvor effektivt dette er. Så hvorfor skal ikke samme metode fungere under vann til både SØ,Ørret,Abbor osv. Jeg har ingen fasit svar på noe men bare utrolig nysgjerrig. 

Gleder meg også til å prøve ut disse på isen i vinter om det blir kaldt nok. Kommer til å poste noen bilder av juleverkstedet senere :P

Kom gjerne med innspill om dere binder fluer eller egne jigger  :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, TT skrev:

Tøffe jigger!

Har du vurdert å binde noen med strammere kropp og kun bustete hale? Litt i denne stilen: https://shopkarls.com/laker-marabou-jig

Jeg husker jeg hadde noen slike abborjigger i "gamle dager". 

Ja har sette på noe lignende med tanke på SØ. Vet kroppen på de jeg har laget nå er noe store/bulkete. Men de trekker seg sammen i vann. Jeg vil sakte men sikkert eksperimentere med andre ting. Takk for innspill TT ,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, BAN skrev:

Har prøvd å binde Wolly Bugger på jigkropp. Funket som fy etter torsk og sei.

:thumbsup:

Jeg skal kjøpe 5 og 7g hoder også. De jeg har laget til nå er 10 12,5 og 15g. Skal prøve å lage noe mer finess jigger også. Har trua på enkle farger. Trenger ikke være alle regnbuens farger heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.