Gå til innhold
Fiskersiden

Slate eLite T3 161 fluesnelle, ønsker innspill.


Fluefinn
 Share

Recommended Posts

Har en Slate eLite T3 161 fluesnelle, som jeg lurer på verdien av. Snella er helt fullstendig strøken, vært smurt brems titt og ofte, og bærer preg av eierskap hos en fluefisker med god sans for å holde tinga sine i orden. 

Men, å finne noe som helst som innebærer Slate online er jo ikke tilstedeværende. 

Snella er gjennomført godt bygd, sinnsykt god og jevn brems, helstøpt lightweight følelse. 

Klassifiserer den som 5/7, sitter på #6er linen på bildet og 150m backing. 

Pga økonomi må jeg lette på litt utstyr, og denne ble valgt fordi den er verdt en god del. Har eid MANGE sneller, men ingen kan måle seg med denne her. 

Noen som sitter på mer info? Alle tips og utdypende svar settes stor pris på! 

IMG_20201209_020957.jpg

IMG_20201209_021224.jpg

IMG_20201209_021401.jpg

Endret av Fluefinn
Liten endring bare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fluefinn changed the title to Slate eLite T3 161 fluesnelle, ønsker innspill.

Jeg har/har hatt flere Slate-stenger og sneller, men ikke akkurat denne modellen. Stengene har jeg gode erfaringer med, og særlig en enhåndstang i kl 3/4 var primærstanga mi til ørretfiske i mange år. De snellene jeg har hatt har vært av den relativt rimelige sorten, men erfaringene er stort sett bra. Jeg bytta ut Slate laksesnella mi i sommer, etter å ha kjørt flere laks og kjent tendenser til lugging. 

Slate ble solgt av Prima Villmarksliv, som takka for seg for en del år siden. Så vidt meg bekjent, forsvant merket fra markedet da. Men det kan jo hende utstyret selges under et annet navn ett eller annet sted i verden ...

Fordi Slate ikke er på markedet i Norge (meg bekjent), vil nok det spille inn på prisen. Jeg vil tippe du må prise denne lavere enn sneller med tilsvarende kvalitet fra kjente merker på markedet i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.