Gå til innhold
Fiskersiden

Havfisker'n - Online havfiskekonkurranse for hele Norge


 Share

Recommended Posts

I dag gikk startsskuddet for "Havfisker'n", en online havfiskekonkurranse for hele Norge som arrangeres ved hjelp av appen FishDonkey

Forsidebilde.thumb.JPG.d41777b37d51ad46f686747a8d05ab39.JPG

Det konkurreres på totalt 18 utvalgte arter, både størst fisk for hver art, 6 ulike grand slams og en sammenlagt liste for alle arter. Konkurransen arrangeres av Team Krokodille i samarbeid med Fiskeavisen.no samt et knippe velvillige sponsorer, og vil ha sin base på nettsiden www.havfiskern.no samt gruppa "Havfiske Norge" her på Facebook.
Konkurransen vil løpe fra 1. februar til 31. oktober og vi har satt sammen et premiebord til en samlet verdi av over 240.000kr! 
Da gjenstår det bare å ønske alle velkommen til en spennende konkurranse og vi håper å se flest mulig av dere der ute som deltakere! 
 
Hilsen Atle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ingen kommentarer? Pussig med det premiebordet og de interessante klassene. 

Jeg skal i hvert fall slenge meg med. 

Eneste er at jeg er en anelse skeptisk til fiskeeselet. Verdien av metadataene de får inn er formidabel og jeg ser ingenting om hva de tenker å gjøre med den. 

Men jeg er ikke skeptisk nok til å la være, jeg må bare få ræva i gir og snøre i vannet, fortrinnsvis et sted der det er annen fisk enn hvitting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Den 12.2.2021 at 19.55, Ølgylt skrev:

Ingen kommentarer? Pussig med det premiebordet og de interessante klassene. 

Jeg skal i hvert fall slenge meg med. 

Eneste er at jeg er en anelse skeptisk til fiskeeselet. Verdien av metadataene de får inn er formidabel og jeg ser ingenting om hva de tenker å gjøre med den. 

Men jeg er ikke skeptisk nok til å la være, jeg må bare få ræva i gir og snøre i vannet, fortrinnsvis et sted der det er annen fisk enn hvitting. 

Arrangøren av konkurranser i FishDonkey får kun tilgang til navnet til innmelderen, tidspunkt du melder inn samt lengden du oppgir pluss bilder selvsagt. GPS-posisjon blir fjernet fra bildene før de blir tilgjengelig for de andre deltakerene så det er ikke mulig for verken arrangør eller andre deltakere å ta ut posisjoner. Dersom arrangøren mistenker juks, f.eks. at du har vært i utlandet og fisket så kan vi be FishDonkey søke i sin interne database på en konkret fangst, spørsmålet vi kan stille er da "Er fisken meldt inn i Norge?" hvorpå FishDonkey vil svare "Ja" eller "Nei". Men du har rett, FishDonkey som sådan har tilgang til metadata/posisjon for innmeldingene, men dette er som sagt for å unngå juks hvis man f.eks. har fiskekonkurranse på en spesifikk innsjø. Hilsen Atle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Ronnykv skrev:

Har lyst å melde på meg og guttungen på 10 år. Han har ikke appstore i sitt navn, men kan han registrere seg med sitt navn på appen? Noen som veit? 

Hei! 

Opprett bruker for både deg selv og guttungen på din egen telefon. Så logger dere bare inn og ut av appen ettersom hvem det er som skal melde inn fisken. :)

Hilsen Atle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.2.2021 at 21.11, Atle Høidalen skrev:

Arrangøren av konkurranser i FishDonkey får kun tilgang til navnet til innmelderen, tidspunkt du melder inn samt lengden du oppgir pluss bilder selvsagt. GPS-posisjon blir fjernet fra bildene før de blir tilgjengelig for de andre deltakerene så det er ikke mulig for verken arrangør eller andre deltakere å ta ut posisjoner. Dersom arrangøren mistenker juks, f.eks. at du har vært i utlandet og fisket så kan vi be FishDonkey søke i sin interne database på en konkret fangst, spørsmålet vi kan stille er da "Er fisken meldt inn i Norge?" hvorpå FishDonkey vil svare "Ja" eller "Nei". Men du har rett, FishDonkey som sådan har tilgang til metadata/posisjon for innmeldingene, men dette er som sagt for å unngå juks hvis man f.eks. har fiskekonkurranse på en spesifikk innsjø. Hilsen Atle

Takk for god forklaring. 

Jeg er ikke redd for at andre sportsfiskere skal få noen tips, betraktelig verre hvis posisjonsdata selges til bunntrålere og slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.