Gå til innhold
Fiskersiden

Testet: Rapala stangholder for ismeite RMG edition


erik
 Share

Recommended Posts

Rolf Magnus Grenberg er en dyktig sportsfisker, og ambassadør for Rapala. Basert på hans erfaring har Rapala kommet med en stangholder for isfiske, og når en norsk-designet stangholder kommer på markedet må vi selvfølgelig teste den.

Rapala+stangholder.jpg

Les mer på bloggen: https://teamcolibri.blogspot.com/2021/02/testet-rapala-stangholder-for-ismeite.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, erik said:

Rolf Magnus Grenberg er en dyktig sportsfisker, og ambassadør for Rapala. Basert på hans erfaring har Rapala kommet med en stangholder for isfiske, og når en norsk-designet stangholder kommer på markedet må vi selvfølgelig teste den.

Rapala+stangholder.jpg

Les mer på bloggen: https://teamcolibri.blogspot.com/2021/02/testet-rapala-stangholder-for-ismeite.html

 

Selvfølgelig burde det vært gjenget for nappvarslere. Korrekte gjenger er 3/4" BSF (British Standard FIne) for de som vil mikke til noe på egenhånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et hint om at neste generasjon kommer med en plugg som igjen har korrekte dimensjon og gjenger for nappvarsler. Men når det er sagt er det litt begrenset hva jeg forventer av et stativ til 200-250 kroner også, som jeg skriver i testen ser jeg på det mest som flisespikking fra min side.

Jeg har fire av disse fra før:

IMG_1043.JPG

De er langt mer avanserte med en drøss gjennomtenkte detaljer. Men så koster de unektelig en hel del mer også. De lages av Mats Davidsen for de som måtte være interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett Rapalaen på isen og den ser definitivt gjennomtenkt ut, og er absolutt verdt pengene. Manglende gjenging for nappvarsler var det eneste som dempet min entusiasme. Mulig mitt forhold til nappvarslere er en smule mer entusiastisk enn den jevne isfisker, men jeg tror tilrettelegging for det ville økt markedspotensialet mye feks for svenske gjeddemeitere.
Alt annet tilleggsutstyr som ulike stangholdere, banksticks, backgrips etc bruker samme gjenger, så man kunne komplisert fisket sitt i uendelighet sånn som jeg liker det. Men dette er neppe noe som engasjerer allmenheten. 

Nå er det ca 10 år mellom hver gang det er særlige muligheter til isfiske her hvor jeg bor, så antar korrekte gjenger er på plass til neste gang :-D

Endret av Fiskemannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som nordmenn for alvor holder på å våkne til og interessere seg for litt mer "avansert" isfiske. Utvalget bedre stikker, sneller og bor øker for hver sesong som går, og vi ser stadig flere som bruker ekkolodd og kartplotter på isen. Svenskene har vært der i 15-20 år allerede, så det var kanskje på tide... (Uten at jeg med det insinuerer at man bruke en månedslønn eller to på utstyr for isfiske, det er selvfølgelig heeelt innafor med enkelt utstyr også.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Den 25.2.2021 at 9.56, Fiskemannen skrev:

Nå er det ca 10 år mellom hver gang det er særlige muligheter til isfiske her hvor jeg bor, så antar korrekte gjenger er på plass til neste gang :-D

Da har jeg fått bekreftet at neste generasjon har plugg med gjenger som følger med i tillegg til dagens Y-holdere.

 

La også inn litt flere bilder av stativet i bruk i artikkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, erik said:

Da har jeg fått bekreftet at neste generasjon har plugg med gjenger som følger med i tillegg til dagens Y-holdere.

 

La også inn litt flere bilder av stativet i bruk i artikkelen.

 

Det høres bra ut. Så at Biltema, av alle steder selger nappvarslere med bankstick til folkelige 99,-
Så de utålmodige kan bare stripse eller gaffateipe en sånn til stangstativet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.