Gå til innhold
Fiskersiden

Kapping av havfiskestang


havfiske DKF
 Share

Recommended Posts

Har en antares 7,6 fot på 20-30 lbs, der stangen er delt over handtaket. Har en kamerat som kappet sin kortere i bakre ende av stangemnet og stangen ble mye bedre å fiske med. Men personen som gjorde det for han har ikke anledning til å gjøre det for meg. Det var forøvrig en identisk stang med den jeg vil ha kappet

Endret av havfiske DKF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har altså kappet den øvre delen i den nedre enden som skal tres inn i håndtaket? Om jeg har forstått det riktig?

Da reduseres vel diameteren på toppdelen. Hvordan ble dette gjort slik at det ikke ble slark i skjøten? 

Jeg har for øvrig to tilsvarende stenger selv (ikke Antares, men Shimano med samme deling). På Biomasteren opplever jeg at stanga kan være nesten helt umulig å få fra hverandre igjen, når den har vært montert en stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Den 26.2.2021 at 12.18, TT skrev:

Han har altså kappet den øvre delen i den nedre enden som skal tres inn i håndtaket? Om jeg har forstått det riktig?

Da reduseres vel diameteren på toppdelen. Hvordan ble dette gjort slik at det ikke ble slark i skjøten? 

Jeg har for øvrig to tilsvarende stenger selv (ikke Antares, men Shimano med samme deling). På Biomasteren opplever jeg at stanga kan være nesten helt umulig å få fra hverandre igjen, når den har vært montert en stund. 

Jeg regner med at dette egentlig handler om å kappe håndtaket bakerst/nederst, slik at snella kommer nærmere bakre ende av stanga - og egentlig ikke bakre ende av stangemnet?

Jeg ser ikke bort ifra at det kan gjøre havfiskestenger som er litt feilkonstruert bedre til noen fiskemetoder - men egentlig forutsetter det at fremre håndtak er ganske langt, om det skal bli bra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Den 25.2.2021 at 22.56, havfiske DKF skrev:

Hei!

Er det noen her som driver med eller kjenner noen som kan kappe havfiskestenger i Ålesundsområdet?

Ikke spør om det kamerat, spør om hvordan du kan gjøre det selv. Du kan hvis du vil, ihvertfall med litt veiledning. Ikke la noen fortelle deg annerledes!

Bare spør så får du svar, hver snill å ikke undervurder deg selv - det går bare ut over oss alle.

Endret av sjøsprøyt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg beklager.

Ja av og til må jeg rett og slett beklage mine kommentarer, det nytter bare ikke å snu seg vekk å late som ingenting - for kommentaren den er jo der fremdeles, den går jo ingen steder.

Nå er det sånn at hvis jeg først skriver en kommentar på et hvilket som helst forum - ja så har jeg som regel tatt meg et glass av et eller annet slag, hvis ikke så holder jeg stort sett kjeft.

Og når jeg så leser den kommentaren i ettertid så tenker jeg ofte; jøss - hvilken arrogant tulling jeg er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.