Gå til innhold
Fiskersiden

Daiwa kenzaki


BMH
 Share

Recommended Posts

Har 3 stenger av de gamle super kenzaki stengene i 6-12, 12-20 og 20-30. Er fornøyd med aksjonen i de som agnstenger. Skulle hatt en stang til i 20-30. Det selges nå kun de nye kenzaki boat 7 fot som har blå farge. Er det noen som vet om de har samme aksjon som de gamle super kenzaki?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det jeg likte med de gamle stengene, var at snellefeste var langt fremme på stanga. Var 50 cm fra fremkant av snellefeste, til bakkant av stanga. Er selv ganske lang, og bruker ofte å holde stanga under arma når jeg sveiver inn fisk. Jeg bestilte den nye stanga på 7 fot. Ble skuffet når jeg fikk den. Snellefeste var 9,5 cm lengre bak på denne stanga enn de gamle stengene. Blir nå litt problemer med denne stanga å holde under armhulen, da stanga er for kort fra snellefeste og bakkant av stanga. Stangringene var også annerledes. Den første stangringen hadde støttebein. Det ser jeg på som positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, BMH skrev:

Det jeg likte med de gamle stengene, var at snellefeste var langt fremme på stanga. Var 50 cm fra fremkant av snellefeste, til bakkant av stanga. Er selv ganske lang, og bruker ofte å holde stanga under arma når jeg sveiver inn fisk. Jeg bestilte den nye stanga på 7 fot. Ble skuffet når jeg fikk den. Snellefeste var 9,5 cm lengre bak på denne stanga enn de gamle stengene. Blir nå litt problemer med denne stanga å holde under armhulen, da stanga er for kort fra snellefeste og bakkant av stanga. Stangringene var også annerledes. Den første stangringen hadde støttebein. Det ser jeg på som positivt.

Ved nærmere ettersyn , var det støttebein på alle ringene, både på de gamle stengene og den nye. Den ny hadde en antydning til litt kraftigere støttebein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.