Gå til innhold
Fiskersiden

Havfiske i Hardanger


Daniel Løvheim
 Share

Recommended Posts

Hei,

Er det noen som har erfaring fra havfiske i Hardangerfjorden, nærmere bestemt Eidfjord?

Jeg har hytte i fjellet oppforbi Eidfjord, og har lyst å utfosrke fiske i fjorden.

Hovedsaklig er det snakk om matfisk som Torsk, hyse, Lyr og annen relevant matfisk som er av interesse.

Jeg håper å kunne låne meg en båt der slik at jeg kan fiske litt utpå.

 

Mvh Daniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med unntak av inn Simadalen, er det rimelig brådypt i det området: https://kart.gulesider.no/?c=60.485011,7.061892&z=14&l=nautical&q="eidfjord";geo

Jeg hadde et lite besøk i Hardangerfjorden for noen år siden. Det kan du lese om her: https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?/topic/73533-hardanger/

Ellers har vel @Ølgylt hatt noen raid innover fjorden, mener jeg å huske. 

Hvor er det du har hytte? Det burde være gode muligheter for ørretfiske der. Men det var jo ikke det du spurte om ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt et raid i Hardanger ja, men det var lengre ute og fra land, så jeg har lite konkret å komme med. 

Men området er rimelig vakkert så jeg ville gitt blaffen i alt for mye forarbeid og heller dratt ut på lykke og fromme. 

Det er tungt å fiske på store dyp, så jeg ville lagt meg i skråning på rundt 150 meters dyp, også med tanke på å være et godt stykke unna de forurensede bunnsedimentene. 

Liker du lyr og sei og sånt er de sannsynligvis mye renere i kjøttet 

I bunn og grunn ville jeg lagt første tur til å være naturopplevelse, og utforskning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.