omern Posted March 6, 2021 Report Share Posted March 6, 2021 Sitter å prøver å bestemme meg. Har mulighet til å kjøpe Orvis Hydros SL 7/9, eller Guideline VOSSO 6/8. Til SØ fiske. Primert brukes med #7. Men har planer om å gå til anskaffelse av #8 etterhvert. Hva velger jeg? Jeg må bestemme meg fort, men klarer ikke bli enig med meg selv. Håper noen kan komme med noen gode argumenter for det ene, eller andre. På forhånd takk! :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cannonbang Posted March 6, 2021 Report Share Posted March 6, 2021 Hei Ei snelle med god linekapasitet er aldri feil. Gå for den største av dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TT Posted March 8, 2021 Report Share Posted March 8, 2021 Den 6.3.2021 at 19.01, omern skrev: Sitter å prøver å bestemme meg. Har mulighet til å kjøpe Orvis Hydros SL 7/9, eller Guideline VOSSO 6/8. Til SØ fiske. Primert brukes med #7. Men har planer om å gå til anskaffelse av #8 etterhvert. Hva velger jeg? Jeg må bestemme meg fort, men klarer ikke bli enig med meg selv. Håper noen kan komme med noen gode argumenter for det ene, eller andre. På forhånd takk! Jeg har den Orvis-snella i en større utgave. Jeg kjøpte den på tampen av sesongen i fjor, da den gamle laksesnella mi lugget så pass mye ved utras at jeg begynte å bekymre meg en smule . Kjøpte den først og fremst fordi jeg fant den på et eller annet salg, selvsagt Jeg rakk bare å teste den en gang. Jeg kan ikke si jeg er superfan av bremseskrua, men det er nok en bagatell. På såpass dyre sneller som de to du nevner, bør brems mv uansett være mer enn bra nok, så jeg vil tenke at det først og fremst er det visuelle som bør avgjøre - altså hvilken du liker best. Har du mulighet til å "klå" litt før du kjøper, er det selvsagt en fordel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
omern Posted March 9, 2021 Author Report Share Posted March 9, 2021 Jeg endte opp med Guideline Vosso 6/8 pga halv pris salg det var i helgen. Håper, og regner med jeg blir fornøyd. Uansett takk for tilbakemeldinger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts