Gå til innhold
Fiskersiden

Ny kveitestang - lavbudsjett.


erik
 Share

Recommended Posts

Det dukket opp en Torium under juletreet, og dermed trenger jeg en stang til den. Jeg har allerede en potent kveitekombo, så tanken er reservestang/ stang for lettere kveitefiske med jigger på 100-200 gram. 
 

Mulighet for å få stangen i en stor koffert er en fordel, men ikke et must. 
 

Budsjett 0-1500. Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer en test på kjent blogg etter hvert som jeg får litt erfaring med den. :)

Jeg har to andre stenger fra før, en for meite i hel lengde (kjempepraktisk på fly...) og en Beastmaster STC (med en Tiagra på). Sistnevnte er et spett og jeg ser av diverse YT-videoer at den nye bør bli et godt supplement til den eksisterende garderoben. Gleder meg som en unge til turen i juni, så er det bare å satse på at ikke landet har stengt helt ned da... 

Tanken er å bruke den nye med litt lettere jigger for aktivt fiske, og så ha spettet med en agnfisk fiskende mer passivt for å plukke opp følgefisk som ikke liker plast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Til kveite foretrekker jeg en westin w6 7" 20-30 når jeg bruker sei/sild/makrell som agn. Helt rå til å løfte og har sett andre løfte kveite på 238 cm på tilsvarende stang. 

Når jeg bruker gummijigg synes jeg det er bedre med kortere stang 5,4'' og uansett er det å foretrekke lette sterke sneller. Feks Talica 10/12. Tiagra er  jo et stort dyr av ei snelle, og tunge :-)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Siden alle sikkert venter i spenning på resultatet her...

Stangen fungerte meget bra til bruken. Største kveite med den var 126cm om jeg husker riktig, min største på jigg. Den fikk også kjenne på diverse torsk og sei opp til 90-ish cm. Med tanke på prisklassen er stangen en innertier for min del. Såpass at jeg lurer på å kjøpe en til for frøkna, som også likte den godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.