Gå til innhold
Fiskersiden

Hvor å gjøre av stanga ved vading?


 Share

Recommended Posts

Hei, jeg fisker mest med haspel og fisker meg utover på strender med vadere. Jeg syns det er en super metode på å finne frem til fisken, MEN ... hvor skal jeg gjøre av stanga når jeg har fisken i håven? Jeg har prøvd å balansere på nakke og skuldre som med fluestanga, men finner aldri en smart løsning på hvor å gjøre av den uten å miste den ned i saltvannet .. Hjælp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt vadere mest sammen med enhånds fluestang. Da sitter jo snella som kjent i bunn, og det er ikke så mye man trenger å stikke ned i vaderne før det sitter greit. I de siste årene har jeg fisket mest fra packraft, og vading har vært forbeholdt to-håndsstang. Når jeg (en sjelden gang) får fisk på tohånds, går jeg alltid på land. 
 

Haspel og vadere har jeg brukt lite, og det kommer nok an på stanga hva som funker best, men jeg vil tro at det lar seg gjøre å stikke stanga ned i vaderne eller innenfor vadebeltet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20.4.2021 at 16.32, abbor skrev:

Noen vadejakker har ei hempe nederst på ene siden og en klaff med borrelås nesten oppe på skulderen på andre siden for å kunne holde stanga.

Skulle ønske min hadde det ... Har en rapala original rap jacket. Har du navn på noen med en slik hempe? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.