Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskevann: Ulsrudvann og Nøklevann?


dedekam
 Share

Recommended Posts

Ulsrudvann har jeg ikke fisket i. Vannet skal huse noen digre karper man må fiske en mannsalder for å få, samt noe småabbor. 

I Nøklevann har jeg hatt noen turer med kano for en del år siden. Vannet er jo kjent for å huse stor ørret, men mine forsøk ga en halvkilos ørret og en abbor på kanskje 300 gram. Det skal være kanadarøye i vannet, men hva som er status der nå, er uklart. Lake skal også finnes nede dypet ... I tillegg er det en og annen gjedde. Nøklevann ble senket ganske kraftig for noen år siden, i forbindelse med arbeid på dammen. Hva det har hatt å si for fisket, vites ikke. 

Uansett er det jo bare å gjøre et forsøk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, erik skrev:

Hvis du tenker på den i vest, så er jeg fristet til å si nei. :) Men demningen rett bortenfor er verdt litt fisketid.

Jeg sto her på lørdag med den steindemningen, hvis det var den du tenkte på. Hellet var ikke med meg denne gang B) Er det forresten mulig å trø på de tre-løse områdene der, eller er det rein sump? :p 

Skjermbilde 2021-05-03 kl. 15.29.25.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har godt rundt Nøklevann flere ganger og fisket mye der både sommer og vinter. Ikke noe og skryte av må jeg si. Som TT skriver ble vannet tømt ganske mye ned. Dette påvirket sikker fisken i et noe utfisket vann fra før. Er også utrolig mye turgåere/camping rundt hele vannet. Da blir noe av sjarmen borte i mine øyne. Gøy om du bare skal komme deg ut men ikke forvent deg noe særlig mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På steder med høyt fisketrykk (som Nøkle) kan det være greit å tenke litt kreativt. Fisken som er her har sett en Sølvkroken Spesial før for å si det slik. :)

Måter du kan få DITT utstyr til å skille seg ut kan være å bruke naturlig agn (husk at agnfisk må være lokal og død), fiske på steder de færreste fisker (typisk de stedene som er vanskelige å komme til), fiske uvanlig fort eller sakte, bruke andre farger enn vanlig på sluk/ jigg etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, erik skrev:

På steder med høyt fisketrykk (som Nøkle) kan det være greit å tenke litt kreativt. Fisken som er her har sett en Sølvkroken Spesial før for å si det slik. :)

Måter du kan få DITT utstyr til å skille seg ut kan være å bruke naturlig agn (husk at agnfisk må være lokal og død), fiske på steder de færreste fisker (typisk de stedene som er vanskelige å komme til), fiske uvanlig fort eller sakte, bruke andre farger enn vanlig på sluk/ jigg etc. 

Sant som du sier Erik. Jeg har hatt noe action på popper/top watwer tidlig morgen/kveld der. Gøy noen ganger også å gå rundt og fiske med noe bare for og provosere fisken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.