Gå til innhold
Fiskersiden

Turrapport uke 17 og 18 - litt salt, litt søtt og ny pers.


 Share

Recommended Posts

Så langt i år har mitt fiske vært veldig variert, og denne uken var intet unntak.

Det ble tid til et par kveldsturer i Oslofjorden rundt Asker, både fra land og med jolla (en Jon 12 fra West System). Dette var første tur med jolla i fjorden, og jeg skal ærlig innrømme at jeg var litt spent på hvordan bare 41 centimeters fribord og sparsomme 120 centimeters bredde skulle fungere i kombinasjon med hekkbølger fra alt som ellers beveger seg der ute.

 

IMG_1906.JPG

 

Les mer på bloggen: https://teamcolibri.blogspot.com/2021/05/turrapport-uke-17-og-18-litt-salt-litt.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tak-jolle er nok denne vel så egnet som den jeg hadde før (Alumarine 10). Jeg kan ikke ha last på taket av den bilen jeg har nå, men har hatt Alumarine 10 på taket på tidligere bil. Det går det, men jeg gikk fort tilbake til å bruke varehengeren all den tid jeg har en slik. Nå har jeg riktignok bare prøvd på SUV, det er sannsynligvis hakket enklere på en lavere stasjonsvogn.

Jolla klarte alt av bølger vi kom borti helt fint, men er bølgene krappe så de bryter må de tas med fronten, hvis ikke blir man våt...

Endret av erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Fiskemannen skrev:

Jeg har ikke henger og ser for meg å kjøre en del på veier der det vil være unødig mye krøll med noe på slep. Tenker Jon 10 bør være grei til mitt bruk, mindre og mellomstore vann og i beskyttede fjorder. 
 

Jeg innbiller meg at båter med V-skrog takler bølger bedre enn rene prammer. Men Erik har jo forøkt begge, og kan sikkert gjøre et kjapt "komparativstudie" .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutes ago, TT said:

Jeg innbiller meg at båter med V-skrog takler bølger bedre enn rene prammer. Men Erik har jo forøkt begge, og kan sikkert gjøre et kjapt "komparativstudie" .

Jepp, jeg også tenker sånn. Men prammen er lettere og har mer plass så jeg kan drasse på ting. Jeg avventer nå for å se om Erik forliser eller ikke før jeg bestemmer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.